شناسهٔ خبر: 183032 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، اقدام دفاعی بر اساس منشور سازمان ملل بود

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، پاسخ موشکی ایران به اسرائیل را اقدامی دفاعی بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد دانست و گفت: جمهوری اسلامی مطابق قوانین جنگی، به هیچ منطقه غیرنظامی آسیب نزد.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی درباره اقدام شب گذشته سپاه ایران در مورد هدف قرار دادن اهدافی در داخل اراضی اشغالی، گفت: اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله نظامی اسرائیل به کنسولگری کشورمان بود از این رو اقدام ایران را نباید حمله تلقی کرد بلکه دفاعی بر پایه ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و بر اساس اصل دفاع مشروع بود که در پاسخ به حمله اسرائیل صورت گرفت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در جریان این عملیات، رعایت تناسب و ضرورت برای بازدارندگی اتفاق افتاد که اگر این اتفاق نمی افتاد، رژیم صهیونیستی باز هم اقدام نظامی می کرد و منطقه ناامن می شد.

وی افزود: از سوی دیگر، اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین جنگ بود و به هیچ منطقه غیرنظامی آسیب نزد بلکه صرفا پایگاه غیرنظامی را مورد هدف موشک ها و پهپادهای خود قرار داد.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با اشاره به آثار اقدام موشکی ایران علیه اسرائیل در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: این دفاع مشروع، یک اقدام قدرتمندانه است و دشمن از قبال آن خواهد فهمید که کسی نمی تواند برای خاورمیانه تعیین تکلیف کند و نشان داد معادلات خاورمیانه با آنچه در ذهن آمریکا و اسرائیل می گذرد، بسیار متفاوت بوده و ایران توانایی دفاع از خود را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: واکنش مشروع ایران، رژیم صهیونیستی را وادار می کند تا بر اساس قوانین بین المللی دیگر به خاک سایر کشورها حمله نکند. گفتنی است اگر این رژیم اقدام جدیدی داشته باشد، حق دفاع بر پایه ماده 51 منشور سازمان ملل این برای ایران محفوظ خواهد بود./

نظر شما