شناسهٔ خبر: 183007 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آموزش ضمن خدمت معلمان باید رایگان باشد/ همچنان کمبود معلم داریم

معلمان عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه فرهنگیان برای آموزش ضمن خدمت استخدام‌شدگان ماده ۲۸ نباید پول بگیرد چراکه یک اجحاف در حق معلمان است.

به گزارش «نماینده»، امانقلیچ شادمهر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تبدیل وضعیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوه‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش از یک فروردین ۱۴۰۳ اجرایی شده که شامل قراردادهای مهرآفرین، خرید خدمات و حق‌التدریسی‌ها است.

وی اظهار کرد: کمبود معلم در مدارس مشهود است بنابراین اولین کاری که وزارت آموزش و پرورش باید انجام دهد سامان‌دهی نیروهایش است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس بیان کرد: در عین اینکه کمبود معلم داریم در سال پنجاه هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که طبق معمول در سال ۱۴۰۳ این مشکل را خواهیم داشت و هنوز هم بعضی از مدارس کمبود معلم دارند.

شادمهر افزود: قرار است ۲۵ هزار معلم استخدام شوند، اما معلوم نشده که آزمون آن در اردیبهشت و یا خرداد برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: استخدام براساس ماده ۲۸ یک رویه جدید نیست و قبلا هم بوده است البته دانشگاه فرهنگیان براساس افزایش سهمیه ورود دانشجویان کار خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان برای آموزش ضمن خدمت استخدام‌شدگان ماده ۲۸ نباید پول بگیرد چراکه یک اجحاف در حق معلمان است و باید به صورت رایگان باشد بنابراین مجلس به این قضیه ورود خواهد کرد.

نظر شما