شناسهٔ خبر: 182953 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صهیونیست‌ها با «تهدید حیاتی» روبه‌رو هستند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بخشی از رفتار دیوانه‌وار و غیرقابل فهم این روزهای صهیونیست‌ها به این علت است که آنها با تهدید وجودی و حیاتی روبه‌رو هستند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: نگاهی به تاریخچه امنیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هیچ وقت صهیونیست‌ها به اندازه امروز از حیث امنیت و بازدارندگی در خطر نبوده‌اند، لذا امروز صهیونیست‌ها با تهدید وجودی و حیاتی روبرو هستند.

اسرائیل برای فرار از بحران داخلی دست به بحران خارجی می‌زند

وی ادامه داد: بخشی از رفتار دیوانه‌وار و غیر قابل فهم این روزهای صهیونیست‌ها حاصل همین موضوع است. صهیونیست‌ها برای فرار از بحران داخلی دست به ایجاد بحران خارجی می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق اولاً واکنشی و ثانیاً عاجزانه است. واکنشی از این جهت که آنها پس از اکتبر تا به امروز با یک شکست خفت بار مواجه شده‌اند و مجبورند که برای اعاده پرستیژ خود بحران‌سازی کنند.

وی افزود: همچنین از این جهت ما می‌گوئیم که چنین رفتارهایی عاجزانه است که روز به روز بازدارندگی آنها کاهش یافته است و برای تداوم حیات خود مجبور به چنین اقداماتی هستند.

صهیونیست‌ها به آداب بین‌المللی پایبند نیستند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت پیگیری حقوقی جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، بیان کرد: باید از حیث رسانه‌ای، حقوقی و ظرفیت‌های بین‌المللی در موضوع حمله به کنسولگری ایران استفاده کرد. البته همه می‌دانیم که صهیونیست‌ها به هیچ آداب بین‌المللی پایبند نیستند، لذا رجوع به ظرفیت‌های بین‌المللی صرفاً از حیث دیپلماسی عمومی و شناخت چهره صهیونیست‌ها در جامعه بین‌الملل و ملت‌ها است.

رضایی تاکید کرد: اصلی‌ترین اقدامی که باید صورت پذیرد نه اقدام نرم بلکه اقدام سخت است. صهیونیست‌ها تا ضربه کاری و عمیق احساس نکنند، به این رفتار خباثت آلود خود ادامه خواهند داد، لذا تنها مسیر تغییر محاسبات ذهنی دولت صهیونیستی، استفاده از قوه قهریه و زور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حمله به کنسولگری ایران در ایامی که نزدیک به آخر ماه رمضان و روز قدس هستیم نشان می‌دهد که کشورهای منطقه‌ای که امید به طرح‌هایی مانند صلح ابراهیم، دو دولتی و غیره بسته‌اند خیالشان یک خیال خام است.

وی اظهار کرد: صهیونیست‌ها ادامه تاریخچه ننگین بنی اسرائیل بوده و هستند. آنها به هیچ عهدی پایبند نبوده و نخواهند بود، لذا تنها راه مقابله با صهیونیسم جهانی مقاومت توسط ملل مسلمان و بیدار شدن حکام آنها است.

نظر شما