شناسهٔ خبر: 182930 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محور مقاومت را بیش از گذشته تقویت کنیم/ چرا سازمان‌های بین المللی و بسیاری از حکومت‌ها در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند

محمد بیگی عضو گروه دوستی پارلمانی فلسطین با تاکید به برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکلات مردم فلسطین، گفت: تلاش می‌شود از طریق دولت، وزارت امور خارجه، سازمان هلال احمر و نیروهای سپاه قدس بتوانیم محور مقاومت را بیش از گذشته تقویت کنیم؛ از کشورهای محور مقاومت و مواضعی که یمن، عراق و لبنان در فلسطین اعلام کردند حمایت جدی داریم و محکم تر از قبل در حمایت از مردم غزه ایستاده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمدبیگی عضو هیات رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین ،لبنان و سوریه اردن و یمن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: وضعیت غزه روز به روز اسف بارتر می‌شود و رژیم کودک کش غزه از تمام حربه های غیر انسانی بهره می‌گیرد تا سرزمین قدس را تسخیر کرده و مردم فلسطین را از سرزمین خود اخراج یا مجبور به مهاجرت نمایند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با ابزار ناخرسندی از شرایط پیش آمده در غزه و کشتار مردم بی دفاع این سرزمین، افزود: اسرائیل با تحریم‌های دارویی، غذایی، حملات زمینی و هوایی به بمباران بیمارستان‌ها و محاصره آنها پرداخته و سعی در از بین بردن ملت صبور فلسطین دارد.

محمدبیگی خطاب به ملت‌ها و حاکمان خفته در برابر جنایات اسرائیل، اظهار داشت: چگونه است قطعنامه ها و کنوانسیون های مختلف در خصوص نجات یک انسان، حیوان و یا محیط زیست در سازمان‌های بین المللی و مجامع بین المللی حقوقی صادر می‌شود و مواضع مختلفی در برابر آنها گرفته می‌شود، اما امروز که کشتار دسته جمعی زنان و کودکان فلسطین را با کمبود دارو و غذا شاهد هستیم ،عکس العملی در برابر این جنایات از حکومت‌های کشورهای مختلف نمی‌بینیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، یادآور شد: از تمام مجامع بین المللی میخواهم با تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و بستن شریان‌های حیاتی اسرائیل این غده سرطانی را در دنیا از بین ببرند، بنده به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم همه مردم ایران به هر شکلی که امکان دارد از کمکهای مختلف و امکانات پزشکی گرفته تا ارسال محموله‌های امدادی و غذایی به کمک ملت فلسطین بشتابند تا بتوانیم به نوعی همراه و همیار مردم فلسطین باشیم.

عضو گروه دوستی پارلمانی فلسطین با تاکید به برگزاری جلسات متعدد و نشست‌های مختلف برای حل مشکلات مردم فلسطین، تصریح کرد: تلاش می‌شود از طریق دولت، وزارت امور خارجه، سازمان هلال احمر و سایر طرق بتوانیم محور مقاومت را بیش از گذشته تقویت کنیم؛ از کشورهای محور مقاومت و مواضعی که یمن، عراق و لبنان در فلسطین اعلام کردند حمایت جدی داریم و محکم‌تر از قبل در حمایت از مردم غزه ایستاده‌ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم با تاکید بر تحریم رژیم غاصب اسرائیل، تاکید کرد: هر چه سریع‌تر باید کشتار علیه مردم غزه متوقف شود و دادگاه جنایت جنگی این کشتار بشری برگزار گردد تا سران دولت غاصب اسرائیل بابت این کشتاری که راه انداخته اند هر چه سریع‌تر به اشد مجازات برسند.

محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه مجامع عمومی بین المللی باید به پا ایستاده و دادگاه‌های مختلفی بر علیه جنایات اسرائیل برگزار کنند، اظهار داشت: تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی و کارخانه‌های وابسته به آنها در کنار تحریم منابع مالی رژیم صهیونیستی از اقدامات کارآمد بر علیه این رژیم غاصب است، امیدواریم کشورهای مختلف مواضع خود را بر علیه رژیم صهیونیستی مشخص کنند. باید ارسال تیمهای پزشکی و کمکهای امدادی و درمانی آزاد شود تا مجروحان را نجات دهیم . تحریم دارویی و پزشکی شنیع ترین نوع جنایت رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید به برگزاری راهپیمایی های متعدد بر علیه رژیم غاصب اسرائیل و محکومیت این رژیم کودک کش، یادآور شد: چرا دولت‌ها کر و کور هستند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند؟ دولت‌ها باید به مواضع مردم عکس العمل داشته باشند و در برابر این جنایات صف آرایی کنند.

محمدبیگی با دعوت از تمام مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، خاطر نشان کرد: روز قدس امسال با توجه به کشتاری که رژیم صهیونیستی بر علیه مردم غزه به راه انداخته یکی از شلوغ ترین راهپیمایی ها و تظاهرات خواهد بود و لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی می‌اندازد، اتفاقات اخیر مرگ و نابودی رژیم صهیونیستی را رقم می‌زند و بی تردید محور مقاومت پیروز خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای جهادی، سازمانی و هلال احمر می‌توانند مسیر مناسبی برای حمایت از مردم غزه باشند، تاکید کرد: با اجرای پویش های مردمی غزه و جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق سازمان هلال احمر و کمیته امداد می‌توان از مردم فلسطین و محور مقاومت حمایت کرد./

نظر شما