شناسهٔ خبر: 182890 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تمام دستگاه ها وظیفه دارند برای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردمی گام بردارند، گفت: از قوه قضاییه تا مجریه و قوه مقننه باید مشخص کنند چه وظایفی برای تحقق شعار سال خواهند داشت، مجلس به صورت ویژه در قانونگذاری و نظارت می‌تواند گام بلندی بردارد، به نظر می‌رسد گره کار کشور در حل مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن تبریک سال جدید به ملت شریف ایران در خصوص تحقق شعار سال و اجرایی شدن آن در کشور، گفت: تعیین شعار سال از طرف مقام معظم رهبری مشخص کردن راهبرد عملکرد برای سه قوا است، برای تحقق شعار سال باید سه قوا به میدان بیایند.

نماینده مردم تربت‌جام ،تایباد ،باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب طی چند سال اخیر به موضوعات اقتصادی توجه ویژه‌ای داشتند، افزود: عمده مشکلات کشور مباحث اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است که حل بسیاری از آنها در گروی رفع مشکلات تولیدی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال سازی بخش خصوصی را راهکار حل مشکلات تولیدی کشور دانست و اظهار کرد: اعطای تسهیلات برای رشد تولید در مناطق مختلف کشور می‌تواند مشارکت مردم در کارهای تولیدی مختلف را به دنبال داشته باشد و حتی حمایت از بخش تولید با کمک بخش خصوصی مسیری برای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از نمایشگاه نفت امسال، یادآور شد: معظم له در این بازدید تاکید به گسترش فعالیت‌های نفتی و واگذاری میدان‌های نفتی به بخش خصوصی داشتند، عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس دولتی بودن اقتصاد را ضعف کشور دانست و گفت: دولتی بودن اقتصاد در سایه تحریم‌ها خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده است، به گونه‌ای که تصمیم گیری‌ها به کندی صورت گرفته و در چارچوب بروکراسی های اداری اتفاق می افتد، معظم له در سخنرانی شروع سال به روانسازی تولید با تاکید بر تقویت بخش خصوصی سفارش نمودند تا شاهد کاهش آثار و تبعات قوانین اداری در بخش خصوصی باشیم.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه ها وظیفه دارند برای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردمی گام بردارند، اظهار کرد: از قوه قضاییه تا مجریه و قوه مقننه باید مشخص کنند چه وظایفی برای تحقق شعار سال خواهند داشت، مجلس به صورت ویژه در حوزه قانونگذاری و نظارت می‌تواند گام بلندی بردارد، به اعتقاد بنده گره مشکلات کشور در حل مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه بخش اجرایی باید از حداکثر توان خود بهره بگیرد تا رهنمودهای مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشد، تاکید کرد: مسئولان اجرایی باید از حداکثر توان خود برای اجرایی کردن شعار سال بهره بگیرند، بخش تولیدی کشور به شدت دچار فشار است عمده مراجعات و دغدغه مردم مشکلات اقتصادی است، هر سه قوه باید رهنمودهای رهبری را تبدیل به راهبرد اجرایی کنند.

نظر شما