شناسهٔ خبر: 182880 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت بهداشت برای حل معضل کمبود پزشک زن برنامه‌ریزی کند

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر کمبود و توزیع نابرابر پزشک زن متذکر شد که وزارت بهداشت باید برای حل معضل کمبود پزشک زن برنامه ریزی کند.

به گزارش «نماینده»، زهره سادات لاجوردی نمایندهٔ تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره معضل کمبود پزشک زن در کشور مخصوصا پزشک متخصص در مناطق محروم و بروز مشکلات برای زنان گفت: به طور کلی از ظرفیت پزشک زنان استفاده کامل و مطلوب را نکرده‌ایم و میزان پزشکان زن مخصوصا پزشکان متخصص به نسبت مردان کمتر است و این امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

لاجوردی در ادامه بیان کرد: البته میزان پزشکان زن به نسبت قبل از انقلاب قابل مقایسه با حال حاضر نیست و بر تعداد پزشکان متخصص زن افزوده شده است اما به تناسب روز در جذب پزشک زن و تربیت پزشکان متخصص زن جلو نرفته‌ایم و شاهد هستیم که امروزه با کمبود در حوزه پزشک زنان مواجه هستیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: امیدوارم وزارت بهداشت در این مسئله تاکید بیشتری داشته باشند و برنامه ریزی کنند تا بر میزان جذب و تربیت پزشکان زن افزوده شود و پیش از آنکه برای ما مشکلات بیشتری ایجاد کند این مشکلات را حل کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: البته در این سختی دسترسی زنان به پزشک متخصص زن، توزیع نابرابر هم در کنار جذب کمتر نقش دارد. در شهرستان‌ها و مناطق محروم با پزشک متخصص کمتری رو به رو هستیم و باید از ظرفیت زنان استفاده بهتری بشود.

نظر شما