شناسهٔ خبر: 182878 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهبود فضای کسب و کار؛ راهبرد تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه شاهد جهشی در حوزه تولید باشیم، مهمترین مسئله بهبود فضای کسب و کار است که با مشارکت مردم رخ می دهد.

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی با اشاره به شعار سال؛ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی»، گفت: به واقع بهبود فضای کسب و کار،مهترین مسئله برای تحقق« جهش تولید با مشارکت مردم» است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حلقه ی مهم تولید در رفع مسائل و مشکلات ما همانطور که در سالهای اخیر مورد تاکید قرار گرفته است، کاملا مبتنی بر واقعیت ها و مباحث علمی و نظری است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه شاهد جهشی در حوزه تولید باشیم، مهمترین مسئله بهبود فضای کسب و کار است که با مشارکت مردم رخ می دهد ما می توانیم به مانند دهه های قبل تولید را با اقدامات دولت پیش ببریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تشریح این مسئله ادامه داد: دولت در دهه های قبل ذوب آهن، پالایشگاه و فولاد می ساخت اما در دهه 80 به دلیل چرخش سیاسی و سیاست های کلی اصل 44 و هم به دلیل درگیر شدن ما در تحریم ها که عملا بخش زیادی از توان دولت را گرفت و واقعیت های جدیدی را به وجود آورد، عملا این شرایط ما را با این واقعیت مواجه کرد که اگر می خواهیم کشور روی ریل درستی پیش برود، این مهم با مشارکت مردم رخ می دهد بنابراین این واقعیتی بود که کشور در دهه 90 با همه وجود به ان رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع مشارکت مردم در تولید، گفت: برای اینکه مردم پای کار بیایند،فضای کسب و کار باید مناسب باشد و به زور نمی توان مردم را وارد اقتصاد کرد.

طغیانی تاکید کرد: مردم زمانی پا به عرضه اقتصاد می گذارند که احساس کنند،فضای کسب و کار برای آنها مناسب است.اگر می خواهیم با مشارکت مردم تولید را رشد دهیم، فرمول آن این است که مردم احساس امنیت کنند و انتفاع ببرند.

نظر شما