شناسهٔ خبر: 182869 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قوای سه گانه مردمی سازی اقتصاد را عملیاتی کنند

علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تحقق شعار سال در گرو مردمی شدن سیاست های اقتصادی با همکاری قوای سه‌گانه است.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: نامگذاری پی درپی سال‌های اخیر برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی، بیانگر دغدغه اساسی رهبر فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مهم مجلس یازدهم در خصوص رفع موانع جهش تولید، ادامه داد: باید با مردمی سازی فرآیندهای تولیدمحور همانند پرداخت تسهیلات بانکی و حذف بروکراسی اداری از چرخه صدور مجوزهای مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز حاکم شدن نگاههای عادلانه در این زمینه گام های اثربخش و دنباله داری را در بحث جهش تولید برداشت.

وی نقش قوه مقننه در پاسداشت شعار محوری سال را مهم ارزیابی کرد و افزود: تحقق عملی شعار سال و مردمی سازی حکمرانی در عرصه اقتصادی مستلزم‌ تدوین سازوکارهای تحولی در حوزه تقنین است.

کریمی فیروزجایی با بیان این که دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه قوای سه گانه نباید با شعار محوری سال ویترینی برخورد کنند، اظهار کرد: تحقق شعار امسال بعنوان اکسیر رهایی بخش اقتصاد کشور نیازمند اراده ملی و مشارکت فراگیر مردم است. تمامی رویکردهای تحولی در عرصه های پیشران توسعه ملی نیازمند بسترسازی فرهنگی است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در فعالان اقتصادی برای هم افزایی در تولید محصولات و جهش تولید کارویژه اساسی و راهبرد هوشمندانه برای دست یابی به قله های بالندگی و پیشرفت کشور است.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: دولت بعنوان موتور محرکه اقتصاد ملی باید سازوکارهای اجرایی در مسیر تحول و جهش آرمانی تولید را همسو با این نگاه محوری هماهنگ و هم راستا کند.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: رفع دغدغه‌های اساسی تولیدکنندگان مانند موانع گمرکی، مالیاتی، بیمه ای،تعهدات ارزی، تسهیلات بانکی، کارگری ،استمهال بدهی ،شفافیت و تسهیل رقابت پذیری و نیز روان سازی حضور فعال در بازارهای داخلی و خارجی برای تحقق مشارکت فعال مردم در عرصه جهش تولید ضرورت دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: عدم یکپارچگی سیاست‌ها و قوانین حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری از ضعف های اساسی در زمینه جهش تولید به شمار می روند. دغدغه های رهبر حکیم انقلاب در زمینه جهش تولید نشانگر آسیب پذیری اقتصاد در این حوزه راهبردی و نیازمند چاره جویی اساسی است.

نظر شما