شناسهٔ خبر: 182868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

با حضور مردم در اقتصاد، اقتصاد از دست مافیا خلاص می‌شود/ رشد ۵ درصدی اقتصاد باید در سفره‌های مردم لمس شود

دشتی اردکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم، را تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تاریخ ثابت کرده در هر اموری که مردم پیشگام بودند آن امور به مطلوب ترین شکل ممکن به سرانجام رسیده و امسال ایشان به نوعی توصیه نمودند حکمرانی اقتصادی جز به حضور مردم ممکن نخواهد بود باید تمام رابطه‌ها و دست‌های پشت پرده مافیا که سال‌هاست اقتصاد ایران را به سمت تک بعدی بودن برای گروهی خاص پیش برده خلاصی بخشیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دشتی اردکانی با تبریک سال نو به تمام هموطنان در سراسر جهان در خصوص تحقق شعار سال، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تک رقمی شدن تورم در کشور باشیم و این تحول اقتصادی با حضور مردم در اقتصاد ممکن شود تا نتیجه آن را در سفره‌های مردم لمس کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال را به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط معظم له نقش دادن به عموم جامعه در حکمرانی اقتصادی دانست و افزود: طبق آمار ثبت شده در سالی که پشت سر گذاشتیم موفق به رشد ۵ درصدی اقتصاد بودیم اما این اعداد و ارقام اعلامی را باید در سفره های مردم و کاهش فاصله طبقاتی جامعه مشاهده می‌کردم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم، تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است و تاریخ ثابت کرده در هر اموری که مردم پیشگام بودند آن امور به مطلوب ترین شکل ممکن به سرانجام رسیده و امسال ایشان به نوعی توصیه نمودند حکمرانی اقتصادی جز به حضور مردم ممکن نخواهد بود باید تمام رابطه‌ها و دست‌های پشت پرده مافیا که سال‌هاست اقتصاد ایران را به سمت تک بعدی بودن برای گروهی خاص پیش برده خلاصی بخشیم.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در جهش تولید نقش دارد، یادآور شد: عوامل متعددی همچون سرمایه‌گذاری اقتصاد، نیروی انسانی مناسب، روابط اقتصادی مناسب با سایر کشورها و… در جهش تولید موثر هستند، باید دولت امسال زمینه حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را بدنه‌های اقتصادی فراهم کند و با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان همچون مالیات، سیاست‌های ارزی، سیاست‌های واردات و صادرات و... زمینه جهش تولید در کشور را ممکن کند.

رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه مقننه در تصویب و بررسی بسیاری از قوانین تلاش کرده تا شاهد حضور مردم در عرصه حکمرانی اقتصادی به واسطه مردم باشیم، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه تلاش شده حضور و مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌های مختلف هموار شود، اگر خلاء قوانین در تحقق شعار سال باشد با تدوین و تنقیح قانون‌های جدید درصدد رفع آن خواهد بود.

دشتی اردکانی در پایان با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم یعنی نقش پذیری آنها در اقتصاد کشور، گفت: مردمی سازی اقتصاد به معنای این نیست که چند نفر انتخاب شده از مردم در بالای هرم فعالیت‌های اقتصادی ایستاد و با دریافت امتیازاتی همچون دستیابی به مجوز فعالیت به سریع ترین وجه ممکن و رفع شدن موانع با سفارشات و روابط اقدام به تولید کنند بلکه باید دولت در کنار مردم تمام موانع حکمرانی اقتصاد مردمی را برداشته تا تحقق این شعار سال را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور شاهد باشیم.

نظر شما