شناسهٔ خبر: 182861 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت با سرمایه‌گذاری در بخش نفت،گاز و مسکن، رشد اقتصادی ۴ درصدی را محقق کرد

متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، توجه دولت برای مدیریت سرمایه گذاری، افزایش تولید مسکن، اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به بهداشت و توسعه تخت های بیمارستانی از جمله مواردی است که سبب شد دولت سیزدهم رشد اقتصادی کمتر از یک درصد دولت قبل را به حدود سه تا چهار درصد برساند.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۳ که جهش تولید با مشارکت مردم را به عنوان شعار سال نامگذاری فرمودند، گفت: رهبر معظم انقلاب یگانه راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور را افزایش تولید می دانند و بیشتر کارشناسان و اقتصادانان نیز به این موضوع اذعان دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته هم به افزایش تولید توجه داشتند و امسال به موضوع افزایش مشارکت مردم در جهش تولید و اقتصاد تاکید فرمودند. چرا که جهش تولید زمانی رخ می دهد که مردم پای کار تولید و اقتصاد قرار بگیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از ابتدای انقلاب همواره در رشد و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی مشارکت داشتند و نمونه بارز آن حضور مردم در ۸ سال دفاع مقدس بود که سبب تحول شدند و در عرصه اقتصاد هم مشارکت مردم در تولید به افزایش رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که مردم پای کار آمدند، فتح و موفقیت در آن حوزه برای کشور محقق شد، تصریح کرد: بخش تولید هم نیاز به جهش دارد و برای تحقق این هدف باید مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد بیشتر شود.

متفکرآزاد با اشاره به نقش مجلس و دولت برای فراهم کردن بستر حضور مردم در عرصه تولید و اقتصاد اظهار داشت: مجلس و دولت می توانند موانع و اصطکاک هایی که در برابر حضور مردم در عرصه تولید و اقتصاد وجود دارد، از سر راه آنها بردارند و در این مدت هم اقدامات ارزنده ای در این عرصه انجام شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره موانعی که باید از پیش پای مردم در عرصه تولید برداشته شود، تصریح کرد: بروکراسی زائدی در مسیر مجوز دهی به کسب و کارها وجود داشت که بخش عمده آن با تصویب قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار رفع شد و در اجرا هم نیاز به نظارت مستمر برای از بین بردن این موانع وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی از دستگاه های سیاستگذاری ها تناقض هایی برای تسهیل صدور مجوز در امر تولید وجود دارد که باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد تا اعتماد تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به تولید افزایش یابد و در این مسیر نظارت جدی ضروری است.

متفکرآزاد درباره اینکه دولت با چه اقداماتی موفق شد تا رشد اقتصادی را در سه سال گذشته به سه تا چهار درصد افزایش دهد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، توجه دولت برای مدیریت سرمایه گذاری، افزایش تولید مسکن، اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به بهداشت و توسعه تخت های بیمارستانی از جمله مواردی است که سبب شد دولت سیزدهم رشد اقتصادی کمتر از یک درصد دولت قبل را به حدود سه تا چهار درصد برساند.

نظر شما