شناسهٔ خبر: 182820 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گره‌های تامین مالی تولید با مصوبه مجلس باز می‌شود

جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: در مصوبه تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، بحث صندوق پروژه و ورود صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری‌ها در حوزه‌های بالادستی نفت و تسهیل جمع‌آوری منابع از طریق بازار سرمایه به عنوان ابزارهایی برای تسهیل تولید پیش‌بینی شده است.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری درباره مصوبه تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، گفت: یکی از کارهای ماندگار مجلس یازدهم تصویب این قانون است زیرا منابع مالی موردنیاز تولید را می‌توان با اجرای آن تامین کرد، به طور مثال موضوع صندوق‌های تضمین در این مصوبه مطرح شده که کار تامین وثیقه را تسهیل می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این مصوبه توسعه دامنه وثایق است به گونه‌ای که تعداد محدود این وثایق به 30 مورد افزایش پیدا کرده است.

وی رتبه‌بندی اعتباری، آژانس‌های جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام را از دیگر موضوعات مطرح شده در این قانون برشمرد و در تشریح بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام، گفت: در این موضوع دستگاه‌ها مکلف هستند که در حوزه‌هایی که امکان جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد، تمام اقدامات لازم را انجام دهند تا زمانیکه سرمایه‌گذار بخواهد ورود کند نیازی به پیگیری‌های اداری نداشته باشند در واقع این موضوع همانند اسب زین شده‌ای است که کار را برای سرمایه‌گذار تسهیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این مصوبه گره‌های تامین مالی تولید باز می‌شود، تصریح کرد: در این طرح بحث صندوق پروژه و ورود صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری‌ها در حوزه‌های بالادستی نفت و تسهیل جمع‌آوری منابع از طریق بازار سرمایه به عنوان ابزارهایی برای تسهیل تولید در این مصوبه پیش‌بینی شده است.

نظر شما