شناسهٔ خبر: 182819 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نگاهداری: جامع‌پذیری و عمومیت قانون امر مهمی است

نگاهداری رئیس مرکز ‌پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون شأن و جایگاه بزرگی در جامعه دارد، گفت: جامع‌پذیری و عمومیت قانون امر مهمی است؛ اگر در یک جامعه قانون از توجه بیفتد، حکومت دچار اخلال می‌شود.

به گزارش «نماینده»، بابک نگاهداری در آیین اعطاس نخستین جایزه ملی قانون گفت: مقام معظم رهبری در خردادماه بر لزوم تقویت شأن قانون‌گذاری تاکید کردند؛ اگر دنبال تامین حقوق فردی و اجتماعی انسان‌ها و نظم بخشی برای حاکمیت هستیم، مسیر آن از قانون می‌گذرد و قانون ابزاری برای تحقق این موارد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در یک جامعه قانون از توجه بیفتد حکومت دچار اخلال می‌شود لذا قانون شأن و جایگاه بزرگی در جامعه دارد که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نخستین دوره جشنواره ملی قانون اظهار کرد: طبق بررسی‌ها در کشور، ما رویداد ملی درباره جایگاه و اهمیت قانون نداشتیم لذا به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد ملی صورت گرفت و دبیرخانه دائمی تشکیل شد تا از فعالان عرصه قانون‌گذاری تجلیل شود.

نگاهداری گفت که قانون باید جامعه‌پذیر باشد اگر قانون عمومیت نداشته باشد در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

وی در پایان گفت: ما بیش از ۱۱۰۰ اثر دریافت کردیم که در اینجا از برترین‌های جشنواره ملی تجلیل می‌شود ان شاءالله در دوره‌های بعدی هم از مردم یعنی کسانی که پایبند به قانون بودند تجلیل خواهیم کرد.

نظر شما