شناسهٔ خبر: 182813 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش مالیات بر دهک های پائین پذیرفتنی نیست

مجتبی یوسفی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه امور مالیاتی باید به سمت جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و اصلاح معافیت ها حرکت کنیم و خط قرمز ما در این بخش فشار مالیاتی بر اقشار ضعیف است.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به تمرکز بر تحقق بودجه بدون نفت و الزامات دریافت مالیات از مردم گفت: قطعا منابع پایدار بودجه باید از نفت فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت درآمدهای پایدار بدون اتکا به نفت حرکت کنیم، اظهار کرد: یکی از این موارد شفافیت در وصول مالیات هاست. ما باید به جای ممیزی در این بخش به سراغ سامانه ها حرکت کنیم و این مسئله نباید به قیمت افزایش مالیات بر دهک های پائین باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارمندان و بازنشستگان به دلیل مشکلات جاری در طبقات ضعیف جامعه قرار گرفته اند و نباید از انها مالیات گرفته شود، ادامه داد: ما باید در راستای تامین منابع پایدار از محل مالیات ها به سراغ جلوگیری از فرار مالیاتی و اخذ مالیات از افرادی که در بازارهایی نظیر سکه ، خودرو و ارز فعالیت می کنند، حرکت کنیم نه فردی که یک واحد مسکونی دارد.

یوسفی تاکید کرد: بنابراین منابع حاصل از فروش نفت باید به سمت مسائل توسعه ای و منابع مالیاتی به سمت امور جاری سوق داده شود.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین برای شکل گیری منابع پایدار از طریق مالیات ها در بودجه، باید به سمت جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و اصلاح معافیت ها حرکت کنیم و خط قرمز ما در این بخش فشار مالیاتی بر اقشار ضعیف است.

نظر شما