شناسهٔ خبر: 182812 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هشدار مجلس به دولت درباره مدیریت بازار شب عید

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:حتما مجلس با مقصران احتمالی هرگونه اختلال در بازار شب عید مردم برخورد خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»،بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به کنترل و نظارت بر بازار مایحتاج مردم با توجه به فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان گفت:مسائل مربوط به تنظیم بازار برعهده دولت بوده و دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این بخش مسئولیت دارند.

نماینده مردم «سبزوار،جغتای و جوین» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از دولت توقع داریم پس از تجارب دو و سه ساله مدیریتی کشور،اجازه ندهد که مردم در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان در مضیقه باشند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً مجلس موضوعات مربوط به مدیریت و کنترل مایحتاج مردم در شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: حتما مجلس با مقصران احتمالی هرگونه اختلال در بازار شب عید مردم برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل بازار شب عید اخطار جدی به دولت می‌دهیم ، ادامه داد: دولت باید کنترل و مدیریت جدی بر بازار مایحتاج مردم در ایام پایانی سال داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در شرایط فعلی تحت فشار اقتصادی گوناگونی هستند، بیان کرد: همچنین اطلاعات و آمار جدیدی که از نرخ تورم منتشر شده نشان می‌دهد که تورم همچنان بالاست و دولت هیچ توفیقی در مهار تورم نداشته است.

وی با تاکید مجدد بر این نکته که دولت باید کنترل بازار مایحتاج مردم در روزهای پایانی سال را جدی بگیرد ادامه داد: دولت باید تاکیدات مقام معظم رهبری در حل مشکلات معیشتی مردم را را پیگیری کند و شب عید آرامی را برای مردم ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توانیم مشکلات گرانی کالاهای اساسی را تنها با تکیه و تمرکز بر مدیریت تعزیرات رفع کنیم، بیان کرد: ما باید به وفور و به طورعادلانه کالاهای اساسی را در بین مردم توزیع کرده و کنترل دقیقی بر این کالاها داشته باشیم چرا که ما در پایان سال با ماه مبارک رمضان هم مواجه بوده و دولت باید در زمینه تامین کالاهای اساسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

نظر شما