شناسهٔ خبر: 182801 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سفر رییس جمهور به الجزایر در راستای تداوم سیاست خارجی فعال دولت است

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفر رییس جمهور به الجزایر پس از ۱۴ سال را تداوم سیاست خارجی فعال دولت دانست و گفت: این سفر در ادامه تقویت همکاری‌ها با سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه کشورهای مسلمان است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی درباره سفر اخیر رییس جمهور به کشور الجزایر گفت: کشور الجزایر از کشورهای پیش رو در حمایت از محور مقاومت و غزه محسوب می‌شود و موضع دو کشور ایران و الجزایر بسیار شبیه به یکدیگر است. همچنین الجزایر کشوری ثروتمند بوده و مانند برخی از کشورهای آفریقایی فقیر نیست و اشتراکات فرهنگی، سیاسی، تاریخی و مبارزاتی زیادی بین ایران و الجزایر وجود دارد که زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته جمهوری اسلامی ایران خدمات فنی و مهندسی به کشور الجزایر صادر می‌کرد ولی نگاه برخی از دولت‌های گذشته به غرب سبب شد این ارتباط کمرنگ شود. اما در دولت سیزدهم با سفر رییس جمهور به این کشور، روابط پس از ۱۴ سال از سر گرفته شده که در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد بسیار راهگشا است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یادآور شد: بخشی از سفر رییس جمهور به الجزایر ارتباط و گفت‌و گوهای دو جانبه بود و در بخشی دیگر در مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز به حوزه گازی رسیدگی شد. چرا که برای تنظیم قیمت گاز در دنیا، توافق و هماهنگی با کشورهای صادرکننده گاز ضروری است تا بازار به نفع تولید کنندگان و صادرکنندگان کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: سفر اخیر آیت الله رییسی به کشور الجزایر در تداوم سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم برای تقویت همکاری‌ها با سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز گسترش روابط با کشورهای مسلمان انجام شد که قطعا نتایج آن در بخش‌ها مختلف کشور دیده خواهد شد.

نظر شما