شناسهٔ خبر: 182740 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مهلت ارسال شکایت از روند انتخابات تا ۱۷ اسفند است

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت، کسانی که از روند انتخابات شکایت دارند می‌توانند تا ۱۷ اسفند ماه برای شورای نگهبان مستندات خود را ارسال کنند.

به گزارش «نماینده»، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی ابتدا از حضور خوب مردم شریف ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای به این دلیل که در تعیین سرنوشت خودشان نقش‌آفرینی کردند، تشکر کرد.

وی سپس با اشاره به اعلام نتایج انتخابات از سوی مجری انتخابات یعنی وزارت کشور اظهار داشت: ما نیز به عنوان نهاد نظارت بر انتخابات در حال دریافت شکایات مردم شریف و نامزدها هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: افراد اعم از نامزدها و عموم مردم اگر نسبت به روند برگزاری انتخابات به هر دلیلی شکایت و اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را همراه با مستندات طبق تبصره ۲ ماده ۸۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین تبصره یک ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای شورای نگهبان ارسال کنند.

وی افزود: نامزدهای محترم تا روز ۱۷ اسفند مهلت دارند تا مستندات خود را از طریق سامانه «داوطلب» و عموم مردم از طریق سامانه «مردم ناظر» برای ما ارسال کنند.

طحان‌نظیف در پایان بیان داشت: شکایات و اعتراضات ابتدا در هیات‌های نظارت و سپس در شورای نگهبان در هنگام بررسی صحت انتخابات مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و سپس نظر نهایی شورای نگهبان نسبت به صحت انتخابات اعلام می‌شود.

نظر شما