شناسهٔ خبر: 182730 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دشمنان نمی‌خواهند مردم در انتخابات شرکت کنند

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: دشمنان ما که از ابتدای انقلاب هر کاری کردند که مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند، نمی‌خواهند مردم در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش «نماینده»، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شریف در سخنانی در خصوص انتخابات گفت: حق تعیین سرنوشت در قانون اساسی و در اصل ششم قانون اساسی آمده است و این هفته شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواهیم بود.

وی افزود: مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا توسط مردم انتخاب می‌شوند.

طحان نظیف تاکید کرد: در ۴۵ سال گذشته به طور متوسط هر سال یک انتخابات را داشتیم. در عین حال که رهبر انقلاب تکلیف همه را برای مشارکت در انتخابات مشخص کردند، لذا رفتار افراد را بر اساس دغدغه‌هایی که دارند می‌توان در مشارکت بررسی کرد و دلسوزی آنان که در انتخابات مشارکت نداشته باشند، زیر سوال می‌رود، چون دلسوزی افراد با مشارکت آنها در انتخابات مشخص می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: دشمنان ما که از ابتدای انقلاب هر کاری کردند که مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند، نمی‌خواهند مردم در انتخابات شرکت کنند، اما ما هستیم که برای مسائل کلان خودمان می‌خواهیم، تصمیم بگیریم و قرار نیست از خارج برای ما تصمیم بگیرند.

در حال تکمیل

نظر شما