شناسهٔ خبر: 182680 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

تولید خودروهای دوگانه‌سوز منجر به کاهش مصرف بنزین و حل مشکل ناترازی می‌شود

علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره راه کار حل معضل ناترازی بنزین گفت: تولید خودروهای کم مصرف منجر به کاهش مصرف بنزین می‌شود.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره معضل ناترازی بنزین که هم اکنون کشور با آن درگیر است گفت: ما هم اکنون از نظر مصرف بنزین به صورت بی سابقه ای مصرف داریم که در سطح دنیا بی مانند است. مصرف بنزنین ما از خیلی از کشورهایی که دو تا سه برابر ما جمیعت دارند مصرف بیشتری از بنزین داریم. این کشورها 3 برابر ما جمعیت دارند ولی مصرف بنزین آنها کمتر از ما است که این مسئله اصلا منطقی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر مگر ما چقدر تولید بنزین داریم؟ چقدر ذخیره داریم؟ چقدر معادن داریم؟ چقدر می توانیم واردات داشته باشیم؟ آیا در این شرایط نباید به فکر 100 سال آینده ابشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: وقتی خودرویی با حداقل سوخت حرکت می کند چرا در کشور ما نباید این خودروها وجود داشته باشد تولید شود و یا واردات شود. وقتی خودرویی حداقل مصرف را داشته باشد، قطعا منجر به کاهش مصرف می شود.

خانی خاطرنشان کرد: برای رفع ناترازی بنزین باید به سمت متنوع کردن سبد سوخت حرکت کنیم مثل استفاده از خودروهای هیبریدی، البته خودروی هیبری هم بنزین مصرف می کند ولی جهان به سمت استفاده از خودروهای برقی رفته است.

وی در ادامه بیان کرد: دولت باید در این مسئله با اعتقاد ورد کند و اقدام به متنوع سازی سبد سوخت کنیم. در بحث استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی دولت باید کمک کند و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند وگرنه واردات بنزین سال به سال بالا و بالاتر خواهد رفت و شرایط را برای ما بحرانی تر خواهد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: برای رفع ناترازی بنزین ابتدا باید به سمت واردات خودرو و تولید خودروهای بهینه و با مصرف سوخت پایین برویم و از سوی دیگر باید جلوی واردات بنزین را بگیریم تا مشکلات در کشور لاجرم حل و فصل شود نه اینکه صورت مسئله پاک شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: وارد کردن بنزین از خارج در ابتدا باعث می شود که مشکلات حل نشود و از سوی دیگر باعث خروج ارز از کشور می شود. باید اقداماتی به صورت یک بسته کامل اجرا شود تا بتوان به این وسیله جلوی ناترازی بنزین را گرفت.

نظر شما