شناسهٔ خبر: 182657 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن/ راهپیمایی فردا ساعت ۹:۳۰ آغاز خواهد شد

22 بهمن رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر جزئیات برگزاری مراسم ۲۲ بهمن را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، حشمت‌الله قنبری رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: رفتار و سبک زندگی ملت بزرگ ایران امروزه رسم‌الخط بسیاری از ملت‌ها و محور مقاومت اسلامی است و مردم ما عزت و منزلتی دارند که اگر تمامی دستگاه‌ها خود را زیرپای قدم‌های این ملت بیندازند و به آنان خدمت کنند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و حق این مردم ادا نخواهد شد.

وی افزود: فردا در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد حماسه مردم عزیز ایران خواهیم بود و این حماسه بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر عنوان کرد: مراسمات این دهه مبارک از 12 بهمن آغاز شد و در تمامی روستاها و شهرها توسط مردم برگزار شد و به‌مناسبت اربعین شهدای حادثه تروریستی کرمان، امشب نیز در مساجد سراسر کشور مراسم تکریم این شهدا و هم‌چنین نورافشانی و گلبانگ «الله اکبر» را خواهیم داشت.

قنبری با اشاره به مراسم فردا گفت: راهپیمایی 22 بهمن فردا در روستاها و شهرهای سراسر کشور با حضور پرشور ملت بزرگ ایران برگزار خواهد شد و در تهران نیز مراسم از ساعت 9.30 از مسیرهای 12گانه به‌سوی میدان آزادی در قالب راهپیمایی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو از ساعت 6 صبح برای مسیرهای راهپیمایی ارائه خدمت رایگان دارند و بیش از 2000 غرفه فرهنگی، سلامت و غیره در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد دهه فجر بیان کرد: مراسم اصلی نیز در تهران از ساعت 10 صبح با قرائت قرآن، گروه سرود، گلباران قدوم مردم، قرائت قطعنامه و هم‌چنین سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

قنبری هم‌چنین اعلام کرد تمهیدات لازم برای اقامه نماز ظهر و عصر پس از پایان مراسم اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در بیش از 70 کشور و 140 نقطه در دنیا جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها و تمهیدات در توان ماست و البته در شأن ملت بزرگ ایران نیست و مردم ما لایق هرگونه ستایشی هستند و باید بیشتر برای آنان خدمت کرد.

قنبری عنوان کرد: یوم‌الله 22 بهمن زیربنای حضور ملت ایران در انتخابات اسفندماه خواهد بود.

وی در پایان ابراز کرد: بعضاً گفته می‌شود؛" راهپیمایی 22 بهمن یک راهپیمایی حکومتی است."، این حرف غلطی است؛ ما در دفاع مقدس مردمی‌ترین دفاع را داشتیم و این مهمترین پدیده مردمی بعد از انقلاب اسلامی بوده است و مردم مضایقه‌ای نداشتند. این حضور مردم در دفاع مقدس یعنی نباید وزارت دفاع داشته باشیم؟ و با تشکیلات امر دفاع و تأمین امنیت را انجام ندهیم؟ باید کار با تشکیلات به‌پیش برود؛ دولت در اختیار مردم است و مردم صاحب کشور و یوم‌الله 22 بهمن هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور، فرزندان مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند. اگر دستگاه‌های متعدد هم هیچ کاری انجام ندهند، مردم پای‌کار هستند و از ملت دفاع خواهند کرد و البته که دستگاه‌ها، به مردم خدمتگزاری می‌کنند و باید بر این خدمات، بیفزایند.

نظر شما