شناسهٔ خبر: 182597 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیأت‌رئیسه مجلس: توقف رشد نقدینگی و کنترل تورم با انضباط مالی میسر می‌شود

متفکر آزاد روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف رشد نقدینگی، گفت: توقف رشد نقدینگی و کنترل تورم با انضباط مالی میسر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و تأکید ایشان بر توقف رشد نقدینگی، گفت: اصلی‌ترین وظیفه برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای دولت، مجلس و بانک مرکزی، داشتن انضباط مالی است.

وی افزود: برای توقف رشد نقدینگی و کنترل تورم از این مسیر، اولین اقدام برای دولت برقراری انضباط مالی است. یعنی در مرحله بودجه‌ریزی، عملکرد، اعتبارات و امثالهم انضباط مالی داشته باشد.

متفکر آزاد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به نظر می‌رسد انضباط مالی رو به جلو بوده است. همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، حرکت‌هایی انجام شده است، ما فکر می‌کنیم با برقراری انضباط مالی یک بخشی از نقدینگی را می‌توانیم مهار کنیم، البته این نیازمند این است که مراقبت شود تا انقباضی عمل کردن صدمه به بخش خصوصی نزند و باعث رکورد در بخش خصوصی نشود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: توجه به این موضوع که تولید صدمه نبیند و نقدینگی مورد نیاز تولیدکننده خیلی مطلب مهمی است، در عین حال، انضباط مالی یک مسأله با اهمیت است.

نظر شما