شناسهٔ خبر: 182589 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: پرتاب ۳ ماهواره ایرانی نشان‌دهنده اعتماد به نخبگان داخلی کشور است

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پرتاب ۳ ماهواره ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ برخاسته از خودباوری داخلی، نگاه به درون و اعتماد به نخبگان داخلی بوده که مایه افتخار ملی است.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز سه ماهواره ایرانی به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین، بیان کرد: گاهی اوقات ما در خصوص داشته ها و توانمندی های خود آدرس غلط می دهیم، کسی منکر نیست که ما مشکلاتی در کشور داریم ولی در همین دولت و به برکت نخبگان کشور شاهد پرتاب سه ماهواره به مدار هستیم و اکنون در این حوزه در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفتیم. خیلی از کشورهای پیشرفته تکنولوژی موشک را دارند اما ماهواره ندارند، یا به واسطه موشک سایر کشورها ماهواره خود را پرتاب می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: پرتاب این سه ماهواره برخاسته از ظرفیت خودباوری داخلی و نگاه به درون و اعتماد به نخبگان داخلی است. این اقدام یک کار تلفیقی بود، گاهی برخی می گویند ما اگر موشک نقطه زن داشته باشیم چه کمکی به معیشت مردم می کند؟ از نگاه بنده به هر دو طرف باید توجه شود. موشک نقطه زن برای ما امنیت پایدار به وجود می آورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که ما می توانیم به تکنولوژی ساخت موشک ماهواره‌بر دست پیدا کنیم یعنی صنعت نظامی ما در اوج علوم هایتک است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با خواندن تاریخ صنعتی شدن آلمان و سایر کشورهای پیشرفته متوجه خواهیم شد که بخشی از پیشرفت‌های این کشورها به خاطر پیشرفت صنعت نظامی بوده است. ما تاکنون نتوانستیم ارتباط خوبی بین صنایع دفاعی با صنایع تجاری خود برقرار کنیم و یک خلاء قانونی در این حوزه داشتیم که مجلس در برنامه هفتم پیش‌بینی کرد تا ظرفیت صنایع دفاعی ما در دست صنایع تجاری ما قرار بگیرد.

یوسفی در پایان گفت: متاسفانه ما مدتی پرتاب ماهواره‌ها را تعطیل کرده بودیم، یعنی علم و دانش را تعطیل کرده بودیم ولی در دولت سیزدهم شاهد پرتاب متعدد ماهواره ها بوده ایم و این اقدام افتخار ملی ماست.

نظر شما