شناسهٔ خبر: 182568 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

روش‌های مخفیانه و ضربتی برای کاهش سهمیه بنزین منجر به حاشیه‌سازی می‌شود

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از عدم شفافیت و اطلاع رسانی دولت در زمینه کاهش سهمیه بنزین، تصریح کرد: روش‌های مخفیانه و ضربتی برای کاهش سهمیه بنزین منجر به ایجاد حاشیه می‌شود.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با اشاره به ضرورت موضوع شفافیت و اطلاع رسانی، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم که همواره مورد تأکید همگان بوده است، موضوع شفافیت و اطلاع رسانی به موقع و به هنگام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر یک موضوعی به صورت صحیح، اطلاع رسانی و به طور شفاف بیان شود، حاشیه به همراه ندارد. نمونه موفق آن، کار رسانه ای جامع و اقناعی دولت نهم و دهم در خصوص موضوع هدفمندسازی یارانه ها است. یک موضوعی که می توانست به بحران تبدیل شود، با یک کار رسانه‌ای خوب و مستمر و همچنین توضیح شفاف متولیان، باعث عدم بحران و همچنین اقناع افکار عمومی شد.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت نفت، به این اصل مهم توجه ندارند و با روش‌های مخفیانه و ضربتی در خصوص کاهش سهمیه بنزین خودروها اقدام می کنند. اینگونه برخوردها و روش‌های ناصواب ، به مردم عزیز کشورمان حس مثبتی منتقل نمی کند و مردم گلایه مندند.

مقتدایی یادآور شد: این رفتارها رابطه دولت و مردم را نزدیک تر نمی کند. آیا مسئولان وزارت نفت توان اطلاع رسانی اقناعی ندارند که با روش‌های بسیار نادرست و شبانه نسبت به کاهش سهمیه بنزین اقدام می‌کنند!؟ مردم عزیز در دفاتر نمایندگی به ما مراجعه می کنند و در این خصوص گلایه دارند. آنها می گویند روش وزارت نفت در دولت فعلی چه تفاوتی با داستان صبح جمعه خبر دار شدن رئیس جمهور سابق دارد.

مقتدایی مطرح کرد: دولت درحال تلاش در حوزه های مختلف است و مدیران شبانه روزی در حال فعالیتند، اما جای سوال است که چرا برخی مدیران مستقر در لایه های میانی دولت با یک تصمیم نابجا و ناپخته، سعی می کنند برای دولت حاشیه ایجاد نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در هفته گذشته در خصوص لزوم ورود جدی وزارتخانه های مرتبط به موضوع کنترل بازار ارز تاکید کردیم اما مجددا این هفته شاهد افزایش نرخ ارز بودیم. باید تلاش شود ضمن تقویت ارزش پولی، از تاثیر افزایش نرخ ارزهای خارجی بر اقلام مورد استفاده مردم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: متولیان مربوطه باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند، مقام معظم رهبری بر مساله معیشت مردم تأکید دارند و توقع از دولتمردان نظارت و اهتمام جدی تر بر این موضوع است.

نماینده مرم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران شبانه روزی از تریبون‌های مختلف درحال هجمه برای کاهش مشارکت هموطنان در انتخابات پیش رو هستند. هدف همه ما می بایست افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو باشد و از هر حرکتی که با افزایش مشارکت در مغایرت باشد جلوگیری کرد.

مقتدایی اضافه کرد: به نظر نمی رسد که رفتارهای اخیر برخی مسئولان مربوطه در عدم توانایی کنترل نرخ ارز و همچنین کاهش شبانه و یک‌دفعه سهمیه بنزین بدون اطلاع رسانی و اقناع سازی قبلی، با موضوع افزایش مشارکت در انتخابات منطبق باشد.

نظر شما