شناسهٔ خبر: 182547 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در تعیین حقوق و دستمزد یک نسخه برای همه کارگران نپیچیم/ آمار رسمی از مهاجرت کارگران در دست نیست

ولی اسماعیلی ولی اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه آمار رسمی از میزان مهاجرت کارگران حرفه‌ای نداریم، گفت: باید دستمزد کارگران را باتوجه به تخصص و سندیکای کاری که دارند، مشخص کنیم و یک نسخه برای همه کارگرها نپیچیم. قطعا این روند در میزان رضایت آن‌ها موثر است و موجب کمتر شدن مهاجرت احتمالی آن‌ها خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نگرانی رئیس انجمن صنفی کارگران از افزایش مهاجرت کارگران مهارتی و حرفه‌ای کشور به کشورهای همسایه؛ عنوان کرد: ما هیچ آمار رسمی از مهاجرت کارگران حرفه‌ای نداریم. شاید در موضوع نخبگان و پزشکان و متخصصان آماری در دست باشد، اما به عنوان کمیسیون اجتماعی آمار رسمی راجع به مهاجرت کارگران حرفه‌ای و مهارتی نداریم؛ بنابراین نمی‌توان قطعی در این باره اظهار نظر کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: البته ما باید به تخصص کارگران کشور -به‌ویژه در بحث دستمزدی که یک ماه بعد در لایحه بودجه مشخص خواهد شد- این قشر را ویژه ببینیم. باید با توجه به تخصص و سندیکای کاری که کارگران دارند، دستمزد آن‌ها را مشخص کنیم و یک نسخه برای همه کارگرها نپیچیم. قطعا این روند در میزان رضایت آن‌ها موثر است و موجب کمتر شدن مهاجرت احتمالی آن‌ها خواهد شد.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در حال حاضر آمار رسمی از میزان مهاجرت کارگران مهارتی و حرفه‌ای کشور نداریم که بدانیم این مسئله به معضل و بحران تبدیل شده یا خیر؛ بنابراین باید آن را در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح و بحث کنیم؛ نامه‌نگاری به سازمان و نهادهای مربوطه را انجام دهیم و اگر دریافتیم که آمارنسبت به گذشته بیشتر و این موضوع به معضل بدل شده است، هم ما و هم دولت باید رسیدگی جدی داشته باشیم.

نظر شما