شناسهٔ خبر: 182540 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

تولید ملی در سایه تعامل دولت و مجلس تقویت خواهد شد

جوکار محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست سران قوا پرداخت و با اشاره به لزوم تعامل مجلس و دولت که یکی از موضوعات اصلی نشست مشترک سران قوای مجریه مقننه و قضائیه به میزبانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بود.

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست سران قوا پرداخت و با اشاره به لزوم تعامل مجلس و دولت که یکی از موضوعات اصلی نشست مشترک سران قوای مجریه مقننه و قضائیه به میزبانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بود، اظهارکرد:برنامه هفتم توسعه ۷ ساله می‌باشد و به سبب تعامل دولت و مجلس به تصویب رسیده است. خوشبختانه احکام خوبی به سبب همراهی دولت با مجلس مقرر شد که هریک ابعاد مختلفی از حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: موضوع فراهم سازی زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی که ازموضوعات مهم برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌باشد، امری است که در گرو تعامل دولت و مجلس می‌باشد. جوکار تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ برشی یک ساله از برنامه هفتم توسعه می‌باشد. آنچه که می‌بایست طی یک‌سال اجرا شود، محقق نخواهد شد مگر با تعامل دولت و مجلس که امری مهم و اساسی است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید اهداف کمی برنامه هفتم توسعه را تحقق ببخشد و توام با برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت باشد. شرایط نباید به گونه‌ای رقم بخورد که در پایان برنامه هفتم توسعه، تنها ۳۰ درصد از برنامه تحقق پیدا کند و شرایطی همچون برنامه ششم توسعه رقم بخورد.


او متذکر شد: به موجب لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌توان برنامه هفتم توسعه را رصد کرد و شیوه اجرایی و درصد تحقق آن را دریافت. چنانچه تامین منابع و مصارف را به گونه‌ای ببینیم که اعداد و ارقام تحقق و واقع‌گرایانه باشد، تولید ملی تقویت خواهد شد و شرایط اقتصادی به صورت سالانه بهبود پیدا خواهد کرد و توام با رشد خواهد بود به گونه‌ای که در پایان برنامه هفتم، حداکثر میزان تحقق برنامه رقم بخورد.
وی یادآور شد: حداکثر میزان تحقق برنامه هفتم توسعه در سایه تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی خواهد بود. همکاری دولت و مجلس می‌تواند یکایک اهداف را عملیاتی سازد.
جوکار گفت: دولت و مجلس نباید جدا از یک‌دیگر حرکت کنند. خوشبختانه از زمان شروع دولت سیزدهم و آغاز به کارمجلس یازدهم تعامل خوبی شکل گرفت و بسیاری از اهداف محقق شد. درجریان بررسی‌های کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز همکاری‌های بسیار خوبی شکل گرفت که منجر به برنامه ریزی‌های‌درست و تصویب قوانین حائز اهمیت شد.


وی در پایان این گفت‌وگو اظهارداشت: مادامی که زیرساخت‌های مورنیاز فراهم گردد و منابع موردنیاز تحقق یابد و وصول شود، اهداف پیش‌برد تولید عملیاتی خواهد شد و شکل اجرایی به خود خواهد گرفت. بنابراین تعامل دولت ‌و مجلس و روند اجرایی برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ موجب تقویت تولید ملی خواهد شد. به سبب رشد تولید، اقتصاد بهبود پیدا خواهد کرد و خرید قدرت و معیشت مردم نیز تقویت خواهد شد. امروز در حوزه اقتصادی بیش از هرچیز بهبود معیشت و سفره مردم اهمیت دارد. براین اساس ضرورت دارد تا به گونه ای عمل شود که مردم اثرات مثبت را احساس کنند و شاهد رشد اقتصادی باشند.

نظر شما