شناسهٔ خبر: 182534 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تأیید صلاحیت ۱۰۱۴ نامزد تأییدصلاحیت‌شده به آنان ابلاغ شد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ تأیید صلاحیت ۱۰۱۴ نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به این افراد در شب گذشته خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت ۱۰۰۰ نفر از کسانی که به نتایج بررسی‌ها اعتراض داشتند، گفت: شب گذشته لیست شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت ۱۰۱۴ نفر به ستاد انتخابات ابلاغ شد و ما به‌سرعت برای این افراد با سرشماره‌ی ستاد انتخابات پیامک ارسال کرده اطلاع‌رسانی را انجام دادیم.

وی افزود: هم‌چنین این اسامی را در سامانه جامع انتخابات قرار دادیم تا فرمانداران مراکز حوزه به آن دسترسی داشته باشند و امر اطلاع‌رسانی دیشب انجام شد و ابلاغ‌ها صورت گرفت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: با احتساب این عددِ ۱۰۱۴ نفرِ شب گذشته و هم‌چنین ۱۱۰۱۹ نفری که هیئت نظارت مرکزی درباره‌ی آنان اعلام نظر کرده بود، مجموعاً تاکنون ۱۲۰۳۳ نفر تأییدصلاحیت‌شده داریم.

اسلامی در پاسخ به اینکه "آیا این اسامی از میان ردصلاحیت‌شدگان و یا عدم احراز صلاحیت‌شدگان بوده‌اند؟" اظهار داشت: این تعداد، هم از ردصلاحیت‌شدگان و هم عدم احرازصلاحیت‌شدگان بوده است، هم‌چنین این‌که در این تعدادِ ۱۰۱۴ نفر، هیچ‌یک از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس نیستند و آن اسامی در فهرست دیگری منتشر خواهد شد.

وی گفت: شورای محترم نگهبان مجدداً بررسی خواهد داشت و نتایج اعلام خواهد شد؛ ۱۹ بهمن‌ماه مجدداً لیستی به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌کنند و ما به‌محض دریافت، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: هم‌چنین ۴ بهمن‌ماه اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از شورای نگهبان دریافت می‌کنیم و به‌محض دریافت، ابلاغ و اطلاع‌رسانی به کلیه فرمانداری‌های مراکز استان صورت می‌گیرد.

اسلامی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک نیز خاطرنشان کرد: روز گذشته جلسه فناوری با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فناوری استان‌ها را داشتیم و برای چهار حوزه انتخابیه ملایر، قم، رشت و خمام و آبادان به‌صورت ویژه آموزش عوامل اجرایی انتخابات را انجام دادیم، ضمناً مجموعه‌ای از ستاد انتخابات برای بررسی وضعیت زیرساخت این استان‌ها، به این حوزه‌ها خواهند رفت.

نظر شما