شناسهٔ خبر: 182504 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اختلاف نظرها در روند تدوین و تصویب سیاستگذاری‌ها موجب رودرویی رسانه‌ای مجلس و دولت نشود/ نگاه مجلس به سمت نیاز و معیشت مردم است

پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ریشه اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه سال آینده که رسانه‌ای شده، بر سر ۲ درصد افزایش حقوق کارکنان دولت است؛ عنوان کرد: مجلس و دولت در تعامل با هم باید منافع و مصالح کشور و مردم را تامین کنند و در این حوزه مسئولیت مشترکی دارند، بنابراین بروز اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها در روند تدوین و تصویب سیاستگذاری‌ها باید سبب تقویت و قوام تصمیمات شود نه اینکه منجر به رودرویی رسانه‌ای شود.

به گزارش«نماینده»، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مجلس و دولت برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی به مردم تعهد داده‌اند، اولویت بخشیدن به این مهم وظیفه دو قوه است و باید برای سامان‌دهی آن تعامل حداکثری داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه افزایش و کاهش ردیف‌های لایحه بودجه اقدامی مرسوم و معمول در روند بررسی لایحه بودجه است، ادامه داد: مجلس و دولت در تعامل با هم باید منافع و مصالح کشور و مردم را تامین کنند و در این حوزه مسئولیت مشترکی دارند، بنابراین بروز اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها در روند تدوین و تصویب سیاستگذاری‌ها باید سبب تقویت و قوام تصمیمات شود نه اینکه منجر به رودرویی رسانه‌ای شود.

پیرهادی با بیان اینکه ریشه اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه 1403 که رسانه‌ای شده، بر سر ۲ درصد افزایش حقوق کارکنان دولت است، افزود: لایحه بودجه متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصدی را در نظر گرفته بود اما کمیسیون تلفیق حداقل افزایش حقوق ۲۰ درصد مصوب کرده است که معادل ۲۰ هزارمیلیارد تومان منابع جدید می‌طلبد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: نگاه مجلس به سمت نیاز و معیشت مردم است و نمایندگان به دنبال این هستند که حداقل سبد معیشتی مردم در تورم بالای کشور و رشد روز افزون قیمت‌ها تامین شود.

پیرهادی با اشاره به حقوق ۸ تا ۱۰ میلیون تومانی شمار زیادی از کارکنان دولت و بازنشستگان، اضافه کرد: واقعیت تلخ فضای اقتصادی کشور این است که حال معیشت مردم خوب نیست و این طیف باید مورد حمایت ویژه دولت و مجلس باشند.

وی در پایان با بیان اینکه تاکید دولت بر کاهش ناترازی بودجه اقدامی پسندیده و خوب است، اما بهتر است جبران این کسری از ردیف‌های دیگر تامین شود، ادامه داد: در بحث تامین نیازهای اولیه معیشتی و اقتصادی مردم باید مناسب‌ترین سیاستگذاری‌ها اتخاذ شود.

نظر شما