شناسهٔ خبر: 182502 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه دیپلماسی تنش ایجاد شده بین ایران و پاکستان را مدیریت کند

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:دولت پاکستان باید نسبت به مرزهای خود حساس باشد و اجازه ندهد خاک این کشور به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل شود.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری اظهار کرد:دستگاه دیپلماسی نباید اجازه دهد به رابطه دوستانه و قدیمی ایران با پاکستان و با وجود مرز مشترک وسیع آسیبی وارد شود، و لازم است سریعا تنش پیش آمده را مدیریت کند. اما دولت پاکستان نیز باید مسئولیت این را بپذیرد که چرا خاک این کشور محلی برای پناهگاه تروریست‌ها شده است. امنیت پایدار کشور مهم‌تر از هر مولفه دیگری است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود. بخشی از خاک کشور پاکستان در اختیار تروریست‌ها است و در آن محل‌ها آموزش دیده و برای خرابکاری برنامه ریزی می کنند. طبیعتا این حق ایران بود که پاسخی به آن‌ها بدهد.

وی ادامه داد: مسائل پیش آمده باعث تنش و درگیری و تضعیف روابط ما با پاکستان نمی‌شود چراکه باید این دو موضوع را به موازات هم ببینیم و با رایزنی دیپلماسی دو کشور مسائل را حل و فصل کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد:دولت پاکستان مانند جمهوری اسلامی با ایجاد امنیت پایدار و تقویت و امنیت مرزها نسبت به مرزها باید حساس باشد، اگر طی سال‌های گذشته تروریست های موجود در خاک پاکستان و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای نبودند ما شاهد تحولات اقتصادی بیشتری در سیستان و بلوچستان بودیم، امنیت حق مردم ایران و سیستان و بلوچستان است.

حیدری در واکنش به صحبت‌های وزارت امورخارجه پاکستان مبنی بر هدف قرار دادن تروریست‌ها، گفت: این صحبت‌ها توجیه مسئله است. این را هم سرویس اطلاعاتی پاکستان وهم نیروهای نظامی ما خوب می‌دانند. و بارها به آن‌ها اعلام کردیم که خاک پاکستان به محلی برای تروریست‌ها، آموزش افراد، همکاری سرویس‌های مختلف از جمله سرویس رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که ما نسبت به آن اشراف اطلاعاتی کامل بر موضوع داریم تبدیل شده است، از دولت و ارتش پاکستان انتظار داریم به جای توجه سرویس‌های فرامنطقه‌ای به همکاری تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد امنیت پایدار و جلوگیری از اقدام تروریست‌ها بپردازد و البته از سوی ما برای پاکستان تهدیدی ایجاد نشده و نخواهد شد.

نظر شما