شناسهٔ خبر: 182490 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خاک کشورهای همسایه نباید فرصتی برای عملیات علیه ایران باشد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما بارها به مقامات کشورهای همسایه تاکید کردیم که نباید خاک خود را فرصتی برای عملیات علیه مردم کشورمان یا جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران در موشک‌باران و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه، اظهار کرد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک‌باران مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه اقلیم شمال عراق و همین طور مقر آموزش نیروهای تکفیری در غرب سوریه، بیشتر از همه باید در چارچوب دفاع از امنیت کشور تحلیل شود.

وی بیان کرد: جریان‌های تکفیری با هدایت رژیم صهیونیستی، اقداماتی را برای ناامن‌سازی شرق کشورمان انجام دادند که حادثه تروریستی راسک و انفجار در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان نمونه‌ای از این موارد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدامات تروریستی و انتقام خون شهدا، به عملیات دقیقی دست زد و با توان موشکی حرفه‌ای کشورمان، این نقاط بحران‌ساز برای ایران را به چالش کشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بارها به مقامات کشورهای همسایه تاکید کردیم که نباید خاک خود را فرصتی برای عملیات علیه مردم کشورمان یا جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند و مسؤولیت حُسن همسایگی را باید به درستی پیگیری کنند.

عمویی با بیان اینکه ما یک معاهده امنیتی با عراق داریم که انتظار است این معاهده به طور کامل اجرایی شود، گفت: گروه‌های تکفیری هم باید بدانند که توان جمهوری اسلامی ایران قابل محک زدن نیست و ایران در هر شرایطی قابلیت دفاع از مردم خودش را دارد. بر این اساس، اقدام اخیر در موشک‌باران و انهدام مقرهای جاسوسی یک اقدام دفاعی، در جهت تأمین منافع مردم کشورمان و تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود و باید از مجریان این اقدام تقدیر و تشکر صورت گیرد.

نظر شما