شناسهٔ خبر: 182469 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیرهادی: شهرداری به ایمنی باغ کتاب ورود کند

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران به ناایمنی باغ کتاب اشاره کرد و گفت: اگر آتش سوزی در این مکان رخ دهد، مثل انبار باروت خواهد بود و گزارش آتش نشانی موجود است.

به گزارش «نماینده»، مهدی پیرهادی امروز ۲۴ دی ۱۴۰۲ در جلسه علنی شورای شهر تهران به ساختمان های ناایمن شهر اشاره کرد و گفت: بعضا برخی از این ساختمان های ناایمن متعلق به نهادهای دولتی، غیردولتی و ... است و و حتی برخی از ساختمان های شهرداری تهران هم ناایمن است این توجیهی ندارد که سازمان وابستگی دارند و ساختمان آنها ناایمن باشد و باید در این زمینه ورود شود.

پیرهادی به گزارش سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران شهر تهران از باغ کتاب اشاره کرد و گفت: وضعیت ایمنی در این ساختمان نابسامان است و خانواده های زیادی از این مکان استفاده می کنند و اگر آتش سوزی رخ دهد مثل انبار باروت خواهد بود و گزارش آتش نشانی در این زمینه موجود است.

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران می خواهیم با قید فوریت ورود کند و این موضوع در دستور کار قرار گیرد و اگر اتفاقی رخ دهد قابل جبران نیست البته بنده گزارش را برای مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ارسال می کنم اما فکر می کنم اگر کسی این گزارش را بخواند دیگر نمی تواند شب استراحت کند.

وی به افزایش آمار تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: چرا باید این امر رخ دهد آمار تلفات جهانی از یک میلیون ۳۵۰ به یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است اما چرا این آمار در تهران و کشور افزایشی است.

به گفته پیرهادی، در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته آمار تا ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ دوستان پیگیری کنند و علت را توضیح دهند چرا در تهران این آمار زیاد است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت به نظر می آید بیشتر تخلفات و حوادث ها به خاطر تخلفات موتورسیکلت ها است. همکاری نکردن آنها و خلاف جهت رفتن و حرکت در لاین های مخصوص، تصادفات را تشدید کرده و باید جلوگیری شود.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: شنیدیم از این هفته قرار است جلوی موتورسیکلت های متخلف را بگیرند البته هنوز چیزی ندیدم اما امیدواریم کار به خوبی پیش رود.

نظر شما