شناسهٔ خبر: 182464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی یک کشور است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتخابات نمادی از اراده، باور، اختیار و انتخاب است، گفت: بدون شک مبنای میزان بلوغ سیاسی یک کشور، مشارکت در انتخابات تلقی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات و تأکید مقام معظم رهبری به این مهم، گفت: در تحولات سیاسی هر کشور، مشارکت مردم نقش بسزایی دارد. مشارکت در انتخابات و حضور حداکثری اولویت تحولات سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه مسیر و کیفیت تحولات سیاسی بسیار در آینده کشور تاثیرگذار است، ادامه داد: آنچه که مسلم است؛ هر چه در یک نظام سیاسی مردم مشارکت بیشتر داشته باشند آن کشور و نظامش امن و ایمن‌تر خواهد بود و با کیفیت بیشتر در مسیر تحولات می‌تواند گام بردارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی هر کشور مردم سالاری است که مبنی بر معیارهای و ارزش‌های آن کشور است، اضافه کرد: انتخابات نمادی از اراده، باور، اختیار و انتخاب است بدون شک مبنای میزان بلوغ سیاسی یک کشور مشارکت در انتخابات تلقی می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: مشارکت حداکثری تنظیم کننده افق‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. مشارکت حداکثری در واقع می‌تواند بسیاری از تهدیدها و آسیب‌های یک نظام سیاسی را به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ تحولی بی‌نظیر برای تهدید زدایی و تعیین سرنوشت کشور است؛ ادامه داد: وقتی مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند یعنی عمق وفاداری خود را به آرمان‌ها، اصول و مبانی نظام سیاسی، ثابت کردند.از هر جهت به موضوع انتخابات نگاه کنیم، مشارکت مردم می‌تواند در تحولات سیاسی کشور تاثیر مثبت داشته باشد از این جهت است که رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری و رفع موانع حضور تأکید دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است: حضور حداکثری همراه با انتخاب آگاهانه می‌تواند دستاورد، بسیاری در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، رفاهی، اقتصادی و امنیتی کشور داشته باشد بنابراین حضور حداکثری مهم است و انتخاب آگاهانه نیاز جمهوری اسلامی ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی با دعوت از همه گروه‌ها، اقشار، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی مختلف در انتخابات پیش‌رو، گفت: همه افرادی که به آرمان‌های انقلاب وفادار هستند و خدمت به مردم را وظیفه و اولویت خود می‌دانند باید این شرایط مشارکت را فراهم کنند و مردم را دعوت به حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در این امر مهم کنند. حضور مردم کمک کننده برای پیشرفت کشور است.

وی اظهار کرد: مشارکت احزاب، گروه‌ها، تشکل‌ها و جریانات سیاسی مختلف به قوی تر شدن مجلس کمک خواهد کرد. هر چه رقابت انتخاباتی بیشتر باشد مجلس کارآمدتر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر کمرنگ کردن شور انتخاباتی قدمی بردارد و قلمی به دست گیرد به نظر بنده دشمن ملت ایران و آرمان‌های انقلاب است و بدون شک نمی‌تواند خودش را وفادار به ملت ایران و کشور معرفی کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

نظر شما