شناسهٔ خبر: 182447 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

۱۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در تهران زن هستند

عباس جوهری معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات تهران با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: ۱۷ درصد از داوطلبان انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در تهران را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش «نماینده»، سید عباس جوهری روز چهارشنبه در گردهمایی بزرگ بانوان شهر تهران در تالار وزارت کشور افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند مهمترین موضوع کشور در سال جاری بحث انتخابات است و از یاد نبریم که نقش آفرینی زنان در این عرصه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ثبت نام بانوان داوطلب در انتخابات در کل کشور ۱۴ درصد و در تهران ۱۷ درصد بود که نشان می‌دهد بانوان استان پیش قراول در کشور هستند.

جوهری اظهار کرد: زنان باید در رویدادها و تحولات کشور که یکی از آنها به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخابات است، حضوری فعال داشته باشند.

به گفته جوهری، اسلام به زن نگاه عزتمندانه داد و از آن روز دشمنی جبهه باطل با این قشر تشدید شد.

وی ادامه داد: شعار «زن، زندگی، آزادی» را برخی می‌گویند ما ایجاد کردیم اما این نگاه را پیامبر اسلام (ص) ایجاد کرده و به زن عزت داد.

به گفته وی، ما باید مکتب فاخر فاطمی را به نسل بعدی منتقل کنیم چرا که مقام شفاعت در روز قیامت به حضرت فاطمه زهرا(س) داده شده است.

وی با بیان اینکه جبهه باطل زن را کالا و اسلام مقام زن را والا می‌داند، گفت: نقش آفرینی زنان می‌تواند پرچم اسلام را برافراشته نگه دارد و امروز خوشبختانه غالب زنان ایران اسلامی شبیه به مادرشان، ام‌ابیها هستند و این خاری در چشم دشمنان است.

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران هم در این مراسم با تبریک هفته مادر، از جایگاه والای زن در جامعه و نقش آفرینی بانوان در پیشرفت کشور سخن گفت.

گردهمایی بزرگ زنان شهر تهران با عنوان «ریحانه» همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و گرامیداشت شهدای زن حمله تروریستی کرمان در تالار وزارت کشور با حضور علیرضا فخاری استاندار، احمد قیومی فرماندار تهران و دیگر مسوولان استانی و پایتخت در حال برگزاری است.

نظر شما