شناسهٔ خبر: 182411 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشکلات موازی هزینه‌های دولت را افزایش داده است

جعفر قادری عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه هزینه‌های کشور اقدامات جدی را پیش روی خود قرار دهیم، گفت: باید جلوی برخی از تشکلات موازی و هزینه های غیر ضرور دولت گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری با اشاره به راهکارها در زمینه جلوگیری از ناترازی های بودجه‌ای،گفت: درست است که ما رشد قابل توجه‌ای در زمینه درآمدهای مالیاتی داشته‌ایم و میزان فروش نفتمان هم بهتر شده است اما هزینه‌های جاری ما شدیدا افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی گفت: دیگر ما مثل گذشته امکان فروش سهام دولت در واحدهای تولیدی را نداشته و مبحث مولدسازی دارایی‌های دولت هم منابع زیادی را به خود جذب نکرده است.

قدرت مانور در منابع درآمدی بودجه پائین آمده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قدرت مانور در منابع درآمدی پائین آمده است، بیان کرد: در شرایط فعلی تنها کاری که می‌توانیم برای تامین منابع بودجه و جلوگیری از ناترازی انجام دهیم یکی این است که بیاییم و تسهیل فضای کسب و کار را رونق دهیم.

توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور مستلزم قدرت مانور بخش خصوصی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید اجازه دهیم تا بخش خصوصی مقداری قدرت مانور و تنفس پیدا کرده تا از این طریق بتوانیم ظرفیت های اقتصادی کشور را توسعه دهیم.

تشکلات موازی هزینه‌های دولت را افزایش داده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه هزینه‌های کشور اقدامات جدی را پیش روی خود قرار دهیم، تصریح کرد: باید جلوی برخی از تشکلات موازی و هزینه های غیر ضرور دولت گرفته شود و البته این کار آسانی نیست، با این حال دولت باید در بخشی از حوزه ها به سرعت دست به واگذاری بزند.

قادری بیان کرد: بسیاری از تشکیلات ما در حال حاضر مشغول کارهای موازی هستند و وجود این تشکیلات نه تنها کمکی به بهبود کارها نمی کند بلکه باعث کند شدن سیستم اداری کشور شده است.

نظر شما