شناسهٔ خبر: 182398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نماینده یزد: منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار می‌گیرد

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۲ بخش درآمدی و مصارف تقسیم می شود گفت: اکنون که بخش درآمدی بودجه مطرح است منابعی که دولت برای موضوع بخش در نظر گرفته است در این مرحله مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار افزود: در این مرحله این منابع اعم از نفت یا مالیات و شرکت های دولتی و آنچه که بتواند تامین بودجه کند مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که رسیدگی کامل به منابع درآمدی نشود نمی توان گفت بودجه سال ۱۴۰۳ بودجه پایداری خواهد بود، منابع در این مرحله بررسی لازم خواهد شد و در بخشی بعدی مصارف بررسی می شود تا بودجه هزینه‌ای، تملک دارایی، عمرانی، حقوق و دستمزد بر اساس میزان درآمد و مصارف مشخص شود.

وی گفت: الان نمیتوان چیزی را پیش بینی کرد زیرا دولت یکسری منابعی را در بودجه پیش بینی کرده است و این منابعی که درآمد دولت در بودجه آورده باید مصارف را پاسح دهد.

وی اضافه کرد: مانند همسازی حقوق بازنشستگان که طبق برنامه باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را بازنشستگان داشته باشند؛ در بودجه ۱۴۰۳ ، ۴۰ درصد آن باید محقق شود که اگر چنین اتفاقی رخ دهد بودجه خوبی بسته می شود.

وی اضافه کرد: کسری بودجه هم نباید داشته باشیم باید هم ترازی وجود داشته باشد و مصارف منطبق با منابع درآمدی باشد که اگر منابع درآمدی کمتر از مصارف باشد یقینا دچار کسری بودجه در آینده خواهیم شد.

نظر شما