شناسهٔ خبر: 182388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قانون سوت زنی از افتخارات و دستاوردهای مجلس یازدهم است/ افشاگران فساد زیر چتر حمایتی قانون/ ضرورت تسریع در ابلاغ و اجرای آن

نقد علی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه قانون حمایت از افشاگران فساد از افتخارات و دستاوردهای مجلس یازدهم است بر ضرورت تسریع در ابلاغ و اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد تقی نقد علی با اشاره به تایید قانون حمایت از افشاگران فساد توسط شورای نگهبان، گفت: طرح سوت زنی در آغاز مجلس یازدهم توسط روح الله نجابت نماینده مردم شیراز مطرح و تدوین شد و در دستور کار مجلس و کمیسیون قضائی و حقوقی قرار گرفت.

وی افزود: کمیسیون قضائی و حقوقی جلسات متعددی را با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه برای بررسی و چکش کاری این طرح برگزار و آن را برای بررسی به صحن علنی ارسال کرد که طی چند بار رفت و برگشت از شورای نگهبان به کمیسیون قضائی در نهایت طی روزهای اخیر توسط شورای نگهبان تایید شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه قانون حمایت از افشاگران فساد از افتخارات مجلس یازدهم و دستاوردهای کمیسیون قضائی و حقوقی است، گفت: امیدواریم رئیس مجلس در اسرع وقت آن را برای اجرا به دولت ابلاغ و رئیس جمهور نیز دستور اجرای آن را صادر کند.

نقدعلی یادآور شد: با توجه به اینکه افشاگران فساد و خانواده آنها امروزه در معرض ناامنی های شغلی و قضائی قرار دارند بنابراین در این قانون حمایت قضائی و قانونی از آن ها و همچنین مشوق هایی برای افشاگران و گزارشگران فساد دیده شده به گونه ای که درصدی از فساد کشف شده پس از آنکه به قطعیت رسید به این افراد اختصاص داده می شود تا مشوقی برای جلوگیری از فساد باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: همچنین بر اساس این قانون سامانه ای راه اندازی و طراحی خواهد شد که از دولت انتظار داریم به سرعت نسبت به راه اندازی آن اقدام کند تا افراد بتوانند فسادهای کشف شده را ثبت کنند البته این اطلاعات محرمانه خواهد بود و حق افشای آن داده نمی شود و پس از کشف فساد و صدور حکم شخص مفسد، گزارشگر فساد از جایزه و مشوق قانونی خود بهره مند خواهد شد.

نظر شما