شناسهٔ خبر: 182360 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت مصادره اموال مفسدان اقتصادی / لزوم توجه به راهکاری بازدارنده برای برخورد با مفاسد

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با مفسدین و مصادره اموال آنها حائز اهمیت است، بیان کرد: با این حال بازدارندگی برخورد با مفسدین امری مهم و ضروری است تا مجددا فسادی رخ ندهد.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی مفتح با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی و ارزی در کشور گفت: ما در زمینه با مبارزه با مفاسد اقتصادی کمبود قوانین نداریم با همین قوانین موجود هم می توانیم با مفسدین اقتصادی برخورد لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره آنچه که مهم است چرایی این قبیل رخدادهای مفسده برانگیز است، جای سوال دارد که چرا باید شرایط ما به گونه‌ای باشد که مفسدی بتواند دست به فساد اقتصادی بزند، آنهم در سطوح بالا ، با ارقام سنگین و در موارد متعدد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین سطوح بالای کشور باید در زمینه بروز مفاسد اقتصادی در کشور تامل لازم را داشته باشند، اظهار کرد: به واقع ما اگر در این بخش با کمبود قوانین مواجه هستیم، ضرورت دارد تا کمبود قوانین جبران شود یا اگر باید اقدام دیگری برای جلوگیری از بروز این مسائل صورت پذیرد، آن اقدام به سرعت مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اینکه فردی دست به فساد زده و بعد از مدتی جریمه و دستگیر شود، قابل قبول نیست. لذا معمولا تصور مردم بر این اساس است که بیش از افراد دستگیر شده، مفسده در کشور وجود دارد و ممکن است هنوز برخی از افراد دستگیر نشده و یا هنوز پرونده شان به مقامات قضایی نرسیده تا دستگیر شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرایط اقتصادی خوبی نیست و می تواند سرمایه اجتماعی نظام را هدر دهد، بیان کرد: در حال حاضر نیاز به ارتقای سرمایه اجتماعی نظام در بین مردم داریم تا در پی آن مردم به حاکمیت اعتماد داشته باشند لذا پیرو این اتفاقات ضمن اینکه باید با فرد خاطی برخورد شود، حتما باید مصادره اموال مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر این مفاسد اقتصادی از سوی مسئولی در سطوح بالا رخ داد، باید با اشد مجازات با این مسئول برخورد شود و این موارد کاملا روشن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروز اینگونه مفاسد باعث کاهش سرمایه اجتماعی در بین مردم شده و اعتماد مردم به حاکمیت را کم می کند، ادامه داد: این مسئله به خودی خود به حاکمیت ضربه می زند و باید از آن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخورد با مفسدین و مصادره اموال آنها در جای خود حائز اهمیت است، بیان کرد: با این حال برخورد بازدارنده با مفسدین امری مهم و ضروری است تا مجددا فساد رخ ندهد

نظر شما