شناسهٔ خبر: 182348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

صهیونیست‌ها برای فرار از تنش‌های امنیتی ترور فرماندهان ایران را در دستور کار قرار دادند

شهریار حیدری عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رویکرد صهیونیست‎‌ها در ترور فرماندهان ایرانی را نشانه زوال و تزلزل این رژیم منحوس خواند و گفت: ترور فرماندهان رسمی چون شهید موسوی راهکاری برای رهایی از تنش‌های سیاسی و امنیتی این رژیم جعلی است.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری درباره ترور ناجوانمردانه شهید سیدرضی موسوی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: شهید موسوی وابسته رسمی نظامی جمهوری اسلامی است و در هر کشوری این جایگاه رسمی محسوب می‌شود، دولت سوریه باید ترور شهید رضی را از طریق نهادهای بین‌المللی پیگیری کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طبق قوانین بین المللی تعرض به وابسته نظامی رسمی در هر کشوری، تعرض به خاک آن کشور محسوب می‌شود. از طرفی شهید موسوی شاگرد به حق و شایسته شهید حاج قاسم سلیمانی بود و تمام تلاش‌های این فرمانده ارشد نظامی و رسمی جمهوری اسلامی برای ایجاد امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی انجام می‌شد.

رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا امروز نقش به سزایی در ایجاد امنیت در منطقه ایفا کرده است و شهید موسوی نیز برای دفاع از مرزهای کشور، حفظ امنیت در منطقه و حذف گروه تروریستی داعش، ایثاگری‌ها و رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد.

حیدری با بیان اینکه گروه تروریستی داعش، نه تنها امنیت منطقه بلکه تهدید بزرگی برای دنیا بود، یادآور شد: شهید موسوی در منطقه سوریه در کنار شهید سلیمانی، سپر محکم دفاعی برای این گروه تروریستی بود و مردم سوریه، عراق، ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان بدهکار جانفشانی‌های این فرمانده ارزنده کشور هستند.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نقش شهید موسوی در سرکوب گروه تروریستی داعش در سوریه بود. چرا که این رژیم با بهره بردن از داعش امنیت کشورهای منطقه را هدف قرار داد. اما هوشمندی شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید موسوی و سایر نظامیان حاضر در سوریه و عراق اجازه عملیاتی شدن این نقشه را به صهیونیست‌ها نداد.

حیدری با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور با بهره بردن از ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خود، علیه این جنایت رژیم صهیونیستی اقدامات لازم را انجام دهد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای نخستین بار نیست که شخصیت‌های رسمی نظامی و علمی کشور را ترور می‌کند و پیش از این هم دستان این رژیم جنایتکار به خون دانشمندان هسته‌ای و علمی کشور آلوده شده بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این رویکرد نشانه زوال و تزلزل این رژیم منحوس است که دولت نتانیاهو به شدت دچار آن شده و ترور فرماندهان رسمی چون شهید موسوی راهکاری برای رهایی از تنش‌های سیاسی و امنیتی این رژیم جعلی که در مسیر ۷۵ سال عمر نامبارکش دچار آن شده است.

رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که انتقام سخت از رژیم صهیونیستی برای ترور شهید موسوی بگیرد و قطعا این اقدام کوبنده و بازدارنده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، منزل شهید سیدرضی موسوی روز گذشته در سوریه با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

شهید موسوی دیپلمات و رایزن دوم در سفارت جمهوری اسلامی در سوریه بود که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در سوریه داشت و بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. شهید سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بود.

نظر شما