شناسهٔ خبر: 182338 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیرهادی: خدشه در سلامت و شور انتخابات، تضعیف وحدت ملی است

پیرهادی محسن پیرهادی گفت: مسئولان، فعالان سیاسی -اجتماعی و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی باید مراقبت کنند که با حرف‌ها و ادعاهایشان عامل ناامیدی در میان مردم نشوند، چراکه خدشه در شور و سلامت انتخابات معنایی جز تضعیف وحدت ملی و امید اجتماعی ندارد.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص راهبردهای چهارگانه ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری برای انتخابات و تأکید ایشان بر اهمیت مشارکت و رقابت، گفت: مراقبت از انقلاب و اصولش «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» در عرصه انتخابات آشکار می‌شود و برگزاری پرشور و با نرخ مشارکت مردمی بالا موید باور به این اصول و حرکت روبه جلوی مردم به سمت اصل جمهوری است.

وی افزود: ایجاد امید و انگیزه در جامعه برای مشارکت در انتخابات وظیفه احزاب و همه مسئولان کشور است و همه مسئولان و احزاب و جناح‌های سیاسی باید تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات را وظیفه شرعی و ملی خود بدانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد امید اجتماعی و به منصه ظهور رساندن آن پای صندوق‌های رأی، برابر با جهاد در برابر استراتژی دشمنان نظام برای تزریق ناامیدی در میان مردم است، ادامه داد: مسئولان، فعالان سیاسی -اجتماعی و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی باید مراقبت کنند که با حرف‌ها و ادعاهایشان عامل ناامیدی در میان مردم نشوند، چراکه خدشه در شور و سلامت انتخابات معنایی جز تضعیف وحدت ملی و امید اجتماعی ندارد.

پیرهادی با تاکید بر اینکه ایجاد تحول و تغییر در روش‌ها و سیاستگذاری‌های جز از مسیر انتخابات و صندوق‌های رأی حاصل نمی‌شود، افزود: ایجاد انگیزه و امید در این مسیر و ترغیب مردم برای ایفای نقش خود در حکمرانی یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی است، تلاش برای رویگردانی مردم از این مسیر به معنی بازی در زمینه دشمنان نظام است که سعی در ایجاد شکاف و یأس اجتماعی در جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه احزاب اصولگرا باید با اتخاذ روش‌هایی نو اصل مردم باوری‌شان را به جامعه منتقل کنند و ذیل آن به وحدت برسند، ادامه داد: اصولگرایان عمیق‌تر از هر جریان‌های سیاسی در داخل کشور به رعایت حق مردم و دخالت مردم در اداره کشور باور دارند اما آن‌چنان که باید موفق به انتقال این اصل نشده‌اند، لذا آنچه در فضای انتخاباتی پیشرو مهم و حیاتی است انتقال این دیدگاه مهجور مانده به جامعه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تلاش برای ایجاد وحدت حداکثری در گروه‌های هم‌نظر و هم‌فکر را از شروط اولیه و اصلی استمرار فعالیت و موفقیت جریان‌های سیاسی دانست و افزود: ایجاد وحدت و اتفاق‌نظر در بین جریان‌ها و گروه‌های هم‌فکر برای پیشبرد امور و اهداف امور جمعی به منسجم شدن و اثرگذاری سرمایه اجتماعی گروه سیاسی کمک می‌کند.

پیرهادی افزود: ارتقا و گسترش سرمایه اجتماعی احزاب و گروه‌های سیاسی در قالب ائتلاف‌ها یا جبهه‌های انتخاباتی علاوه به تفاهم احزاب بر اولویت‌بندی امور مسائل و موضوعات و مطالبات مردم، سبب خواهد شد تعارض و تقابلات سیاسی جزیی و سلیقه‌ای در برخی روش‌ها و امور که در ذات کار سیاسی و حزبی نهفته است، کمرنگ شود و جناح‌های سیاسی فرصت و بستر مناسب‌ و بالاتری برای رقابت انتخاباتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان همواره موفق به ایجاد وحدت حداکثری در بزنگاه‌های انتخاباتی شده‌اند، تاکید کرد: آنچه بیش از حصول وحدت و حفظ آن در جریان اصولگرایی مهم است، اتخاذ تدابیر انتخاباتی از سوی این جریان اثرگذار برای ارتقای مشارکت مردم و بالا بردن اعتماد عمومی در جامعه است که این مهم جز با تقویت نقش مردم در انتخابات میسر نمی‌شود.

نظر شما