شناسهٔ خبر: 182334 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایجاد انگیزه در رای اولی‌ها برنامه می‌خواهد

شورای ائتلاف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو، بیانیه صادر کرد.

به گزارش «نماینده»، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در لبیک به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو، بیانیه‌ای صادر و به دفاتر خود برای پیاده‌سازی منویات معظم‌له مأموریت داد. متن بیانیه بدین شرح است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیدار با جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان علاوه بر اشارات دقیق و سودمندی که درباره اهمیت و نقش این دو استان مهم در تاریخ و جغرافیای ایران و حوادث مهم تاریخی و به‌ویژه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشتند و نکات حساسی که درباره مقاومت مردم مظلوم غزه و سفاکی‌های رژیم صهیونیستی و حمایت‌های ظالمانه دولت آمریکا از آن رژیم متذکر شدند، بیاناتی مهم و نسبتاً مشروح درخصوص انتخابات یازدهم اسفندماه -دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی- به‌ویژه درباره مشارکت همگان در انتخابات ایراد فرمودند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با آگاهی به وظیفه خطیر خود در این انتخابات لازم می‌داند توجه ملت شریف ایران و فعالان سیاسی و همه نیروهای انقلابی مرتبط با شورای ائتلاف در سراسر کشور را به توصیه‌های معظم‌له جلب کند و اهتمام نیروهای دلسوز انقلاب را برای تحقق منویات رهبری خواستار شود.

در تأمین مقصود لازم است توجه داشته باشیم که افزایش مشارکت در انتخابات وابسته به علل و عوامل متعددی است که بی‌گمان یکی از آن‌ها ارتباط وسیع نیروهای سیاسی انقلابی با توده‌های مردم و تبیین ضرورت مشارکت آن‌ها در انتخابات است.

بر این اساس توصیه می‌شود شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور موضوع افزایش مشارکت را در دستور کار خود قرار دهند و با توجه به خصوصیات و مقتضیات خاص جامعه مخاطب خود در هر حوزه انتخابیه راه‌های منتهی به این مقصود را بررسی و مشخص کنند با برنامه‌ریزی و مدیریت لازم، انواع اقدامات مناسب و به‌ویژه «جهاد تبیین» را در دستور کار خود قرار دهند. توجه به جوانان و خاصه رأی اولی‌ها و ایجاد انگیزه در آن‌ها از امور مهمی است که برنامه‌ریزی ویژه می‌خواهد.

امید است با مجموع اقدامات مرتبط با ابعاد موضوع افزایش مشارکت، انتخابات یازدهم اسفندماه به تشکیل مجلسی انقلابی و قوی بیانجامد و ملت ایران یک بار دیگر با حضور پُر شور در این انتخابات وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی که میراث گرانقدر امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی است به ظهور رساند.

نظر شما