شناسهٔ خبر: 182329 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

انتخابات تنها مسیر تامین حاکمیت ملی/همه احزاب و گروه‌ها وارد میدان شوند

پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی برای تامین حاکمیت ملی مردم است، گفت: با توجه به تلاش دشمنان برای زیر سوال‌بردن جمهوریت نظام و ایجاد فضای یاس وناامیدی، همه احزاب و گروه‌ها باید مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمان و خوزستان و تاکید ایشان به افزایش مشارکت مردم در انتخابات امسال اظهار داشت: معظم‌له درباره مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید فرمودند چه آنهایی که حامی عملکرد دولت هستند و چه افرادی که به این عملکرد گله دارند، باید به دنبال مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و سلامت حقیقی انتخابات باشند.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فرصت مناسبی است تا همه جناح‌ها و مردم، حرف‌ها و ایده‌های خود را از طریق این انتخابات به نتیجه برسانند و بی تفاوت بودن به انتخابات سبب خواهد شد آنهایی که گلایه دارند، نتوانند به موارد مورد نظر خود برسند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند باید میدان برای حضور همه جناح‌های سیاسی در انتخابات باز باشد که این رویکرد سبب می شود مجلس از افراد مجرب و باسابقه در کنار جوان‌های صاحب فکر و اندیشه با انرژی مضاعف برخوردار شود.

انتخاب افراد شایسته در پیشرفت جامعه اثرگذار است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: برای اصلاح مسائل کشور و پیشرفت جامعه، مشارکت مردم برای انتخاب افراد شایسته احساس می‌شود و طرح‌ها و پیشنهادات افراد مختلف است که بر پیشرفت جامعه اثرگذار است.

پژمانفر با بیان اینکه مشارکت نکردن مردم و جناح‌های مختلف به معنای از دست دادن فرصت‌ها و باقی ماندن گلایه‌ها است، یادآور شد: گلایه کردن در جامعه به تنهایی نمی‌تواند سبب رفع مشکلات شود.

وی تصریح کرد: امروز باید همه جناح ها در صحنه انتخابات حاضر شده و حرف خود را در میدان عمل بزنند و با مشارکت خود نشان دهند که با برخی از فسادها و جریان‌ها مخالف و به دنبال انتخاب شایسته ترین افراد در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای رفع مشکلات هستند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت حداکثری سبب حضور شایسته ترین افراد در مجلس خواهد شد تا راه حل‌های آنها به حل مسائل کشور و برقراری عدالت نسبی در جامعه منجر شود.

انتخابات خبرگان رهبری سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند

پژمانفر با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این انتخابات بسیار خاص است چراکه سرنوشت و آینده کشور را مشخص خواهد کرد. بر همین اساس انتخاب افراد شایسته و دلسوز نظام در مجلس شورای خبرگان رهبری بسیار ضروری است.

وی به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مردم سالاری و جمهوریت نظام اشاره کرد و گفت: همانگونه که معظم‌له فرمودند، نبود انتخابات موجب برقراری دیکتاتوری و هرج و مرج می‌شود در حالی که انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی برای تامین حاکمیت ملی مردم است.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان انقلاب تا امروز دشمنی‌های زیادی با نظام اسلامی صورت گرفته است و همچنان هم ادامه دارد. ولی آنچه که امروز این تهدیدات را بی اثر کرده، حضور همیشگی و مشارکت مردم در تمام این سال‌ها بوده است.

دشمن به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در انتخابات است

پژمانفر با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب است، گفت: دشمن تلاش می‌کند که جمهوریت نظام را زیرسوال ببرد و با ایجاد فضای یاس وناامیدی در کشور، جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، انتخابات با مشارکت پرشور مردم، موجب وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه می‌شود که در ادامه، این وحدت، امنیت آور است و امنیت هم زمینه‌ساز پیشرفت در همه بخش‌های کشور خواهد شد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین برای ناامید کردن دشمن، باید همه احزاب و گروه‌ها مشارکت فعال در انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

نظر شما