شناسهٔ خبر: 182328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تثبیت جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی با مشارکت بالای مردم پای صندوق‌های رأی

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت میانگین سالیانه یکبار در کشور از باقی ماندن دائمی قدرت روی یک فرد جلوگیری می‌کند، گفت: انتخابات مستمر در کشور مانع از دیکتاتوری شده و مفاهمه دموکراسی به شیوه اسلامی را به دنبال دارد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت برگزاری انتخابات در دیدار جمعی از مردم استان‌های خوزستان و کرمان با ایشان، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مردم‌پایه بوده و بر اساس خواست مردم اقدامات اساسی در کشور انجام می شود لذا اراده آنها پای صندوق های رأی نمود پیدا می کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وظایف قوه مقننه، قوه مجریه، شوراها اسلامی شهر و مجلس خبرگان که به واسطه رأی مردم انتخاب می شوند، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در وضع قانون نقش دارد و قوه مجریه نیز در اجرای قانون تأثیرگذار است؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در حوزه محلی فعال هستند و مجلس خبرگان نیز غیرمستقیم بالاترین مقام کشور یعنی رهبری را انتخاب می کند که تمام اینها بر اساس انتخابات و رأی مردم صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات طی هر دو سال در کشورمان، گفت: بر این اساس به صورت میانگین سالیانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود که همین امر مانع از دیکتاتوری است و مفاهمه دموکراسی البته به شیوه اسلامی را به دنبال دارد.

ابوترابی با یادآوری این مطلب که انتخابات باعث می شود از باقی ماندن دائمی قدرت بر روی یک فرد جلوگیری شود، اذعان کرد: بر این اساس و طبق قانون اساسی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی می توانند هر زمان که تشخیص دادند کفایت بالاترین مقام های کشور یعنی رهبری و رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داده و حتی آنها را عزل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه امروز مشارکت در انتخابات بسیاری از کشورهای دموکراتیک دنیا در سطح پایینی قرار دارد، گفت: این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران همواره شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات بوده ایم و مردم برای عمل به تکلیف شرعی، سیاسی، اجتماعی، قانونی و اخلاقی خود پای صندوق های رأی حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات به صورت مستقیم در زندگی آینده خود آنها تأثیرگذار خواهد بود و به صورت غیرمسقتیم جایگاه کشور در عرصه بین المللی را تثبیت می کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات باعث شده رسانه های غربی از هم اکنون به دنبال اقداماتی جهت کاهش میزان این مشارکت باشند، از این رو مردم و مسئولان باید هوشیارانه عمل کنند.

نظر شما