شناسهٔ خبر: 182296 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم یکجانبه انگلیس علیه مسئولان کشورمان وجاهت قانونی ندارد/ لزوم پاسخ هوشمندانه دولت به متحد استکبار

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام دولت انگلیس در تحریم برخی از مسئولان کشورمان، خواستار برخورد قاطع دولت با آن کشور شد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی با اشاره به اقدام انگلستان در تحریم مسئولان کشورمان، گفت: اقدام خبیثانه دولت انگلیس در اعمال تحریم یکجانبه علیه مسئولان کشورمان وجاهت قانونی ندارد. پشت صحنه این اقدامات رسوا نشان می دهد که استکبار و دنباله های آن جز حربه پوسیده تحریم راه دیگری را نمی شناسند.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به فهرست بلند تحریم های غیر قانونی دولت انگلیس علیه برخی از مسئولان بویژه فرمانده سپاه قدس کشورمان اظهار کرد: سپاه قدس از افتخارات نظام اسلامی در رویکرد وحدت افزایی جهان اسلام علیه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است. تحریم های یکجانبه آمریکا و متحدانش نمی تواند خللی در عزم راسخ انقلاب اسلامی برای تداوم راه روشن ترسیمی آن ایجاد کند.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: اقدام رسوای دولت انگلیس فاقد اثربخشی در مجامع بین المللی است و محل اعتنا نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر لزوم اقدام متقابل دولت برای پاسخ به گستاخی دولت انگلیس افزود: وزارت امورخارجه و دولت باید هرچه سریع تر پاسخ هوشمندانه‌ای به اقدام ننگین انگلستان بدهند. مجلس‌ شورای اسلامی در هماهنگی کامل با دولت و مردم انقلابی کشور تصمیمات قاطع و لازم را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

وی با تاکید بر استواری سیاست خاجی دولت سیزدهم گفت: باج دهی و آشتی با مظهر استکبار در دکترین سیاست خارجی کشورمان جایگاهی ندارد.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در چارچوب تعاملات بین المللی و دیپلماسی هوشمندانه نظام اسلامی هماهنگی های چندجانبه با کشورهای همسایه و مجامع جهانی و منطقه ای در دستور کار قوای سه‌گانه کشورمان قرار دارد.

نظر شما