شناسهٔ خبر: 182280 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

همتی: کشورهای منطقه مواضع خود را مقابل رژیم صهیونیستی اعلام کنند

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه برمی‌گردد، گفت: باید کشورهای منطقه با اتخاذ دیپلماسی فعال‌تر مواضع خود را قاطعانه در مقابل رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی درباره راهکار ایران برای حل بحران غزه گفت: اولین راهکار این است که رژیم صهیونستی آدم شود که آدم‌بشو هم نیست؛ رژیم صهیونستی دنبال نابودی مردم غزه برای گسترش قلمرو خود بود. آنها با صحبت با برخی کشورها به دنبال طرحی برای کوچ کردن مردم غزه از سرزمین خود بودند که این نقشه با عملیات طوفان‌الاقصی شکست خورد.

وی ادامه داد: شدت خسارات و ضربات وارد شده به رژیم صهیونستی با عملیات طوفان الاقصی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردند به همین دلیل آن‌ها به دنبال جبران خسارات خود و کاهش فشار حملات سنگین هستند.

همتی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر دیدگاه مجامع جهانی نسبت به عملیات طوفان الاقصی است؛ اینکه رژیم صهیونستی به ظاهر قوی و دارای حمایت کشورهای مختلف به خصوص آمریکا نتوانسته با گروه های مقاومت و حماس مقابله کند علاوه بر آن رژیم صهیونستی با تعداد زیاد اسرا و فشار افکار عمومی برای آزادی اسرا روبرو است لذا با افزایش فشار به دنبال آزادی اسرا و جبران شکست خود است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در این شرایط، بخشی از مقابله با جنایات رژیم صهیونستی به کشورهای منطقه بر می‌گردد و نمی‌توان صرفا با بیانیه و توصیه و سفارش کاری کرد. باید کشورهای منطقه با اتخاذ دیپلماسی فعال‌تری موضع خود را قاطعانه در مقابل رژیم صهیونستی اعلام کنند؛ در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز قاطعانه بر مواضع و سیاست های خود ایستاده است.

نظر شما