شناسهٔ خبر: 182274 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مالکی: کشورهای اسلامی جلو زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی را بگیرند

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت کشورهای اسلامی باید حساسیت بیشتری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه داشته و جلو زیاده‌خواهی‌هایش را بگیرند.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با انجام عملیات وحشیانه و ادامه جنایات و کشتار به دنبال این است که پای برخی از کشورها ازجمله جمهوری اسلامی را به جنگ بکشاند و به نوعی منطقه را از این حالت خارج کرده و درگیری ایجاد کند اما تاکنون ایران مدیریت خوبی در این قضیه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتظار می‌رفت کشورهای اسلامی حساسیت بیشتری نسبت به این مسئله داشته و جلوی زیاده‌روی‌ها را بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما انتظار بیشتری از سازمان کنفرانس اسلامی داشتیم که با انجام حرکت جدی‌تر، همه چیز را محدود به محکومیت سیاسی و صدور بیانیه نکرده و اقدامات عملیاتی صورت گیرد همانطور که اخیرا هم رئیس جمهور بیان کرد که باید مردم فلسطین را مسلح کنیم؛ این بدان معناست که نباید کشورها تنها به سمت بیانیه سیاسی بروند که دیگر جوابگو نیست.

مالکی با تشریح وضعیت دولت رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از دو جهت به شدت به هم ریخته است؛ دولت نتانیاهو از یک سال قبل وضعیت به هم ریخته‌ای داشت و بعد از عملیات طوفان الاقصی و انجام جنایات وحشیانه در کشتار مردم بی‌گناه غزه به شدت موقعیت و جایگاه سیاسی و حتی امنیتی اسرائیل در منطقه و معادلات بین المللی به هم ریخت و متزلزل شد. در این شرایط اسرائیل با ادامه بمباران‌های وحشیانه به دنبال تغییر فضای دنیا به نفع خودش بود اما شرایط برعکسی رقم خورد.

وی در پایان و در جمع بندی گفت: اگر اسرائیل به جنایاتش در غزه ادامه دهد، شرایط به سمتی رفته که شاهد حضور کشورها در منطقه خواهیم بود و روند جنگ به سمتی می‌رود که خیلی از کشورها را درگیر می‌کند.

نظر شما