شناسهٔ خبر: 182247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پورابراهیمی: مسائل بیمه‌ای و بانکی ما با دولت بحرین از طریق مذاکره قابل حل نیست

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مشکلات ما با دولت بحرین در خصوص مسائل بیمه‌ای و بانکی قابل حل نیست.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما در سال های اخیر در موضوعات مختلف بانکی و بیمه ای با کشور بحرین دچار اختلافاتی شدیم.

وی ادامه داد: طبق این لایحه، اختیاراتی به دولت می دهیم تا از طریق شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده شود نسبت به اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت بحرین اقدام کرده و با استفاده از این ظرفیت منافع ملی را تامین کند. دولت در این قضیه مصمم است که موضوع را با نگاه کارشناسی پیگیری کند.

پورابراهیمی گفت: این لایحه به دولت برای طرح دعاوی از طریق رویکردهای قانونی و در چارجوب توافقنامه همکاری کمک می کند. مسیر مذاکره را هم برای دولت باز گذاشتیم که اقدام کند اما به نظر می رسد مشکلات ما در خصوص مسائل بیمه ای و بانکی با دولت بحرین از مسیر مذاکره قابل حل نیست و عملا کار به این جا رسیده که دولت از مجلس مجوز برای پیگیری از مراجع قانونی را درخواست کرده است.

نظر شما