شناسهٔ خبر: 182236 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آصفری: مجلس در لایحه بودجه تکالیفی اضافه بر منابع بر دوش دولت نگذارد

آصفری// نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تکالیفی در بودجه بر دوش دولت گذاشته شود که منابع مالی آن وجود ندارد، صرفا توقعات بی‌جهت در جامعه ایجاد خواهد شد که نتیجه آن ناامیدی مردم از کارگزاران خود خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری، با تاکید بر ضرورت تلاش دولت و مجلس برای تنظیم بودجه ای واقعی برای سال آتی، بیان کرد: تراز عملیاتی بودجه برای قانون گذاران و اجرا کنندگان قانون بسیار مهم است. ما هرچه منابع را به درستی در نظر گرفته و هزینه هایی را پیش بینی کنیم که متناسب با درآمدها باشد، شاهد یک انضباط مالی در بودجه خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر منابع و مصارف بودجه با یکدیگر دیده نشود، نتیجه‌اش گلایه مندی مردم است. وقتی مجلس می خواهد مصارفی در بودجه پیش بینی کند باید منابع آن را مدنظر قرار دهد. زمانی که ما پروژه های متعددی را در لایحه بودجه پیش بینی می کنیم اما منابعی را برای آن نداشته باشیم، مردم نسبت به دولتمردان و مجلس ناامید می شوند. چراکه وعده هایی داده شده که عملیاتی نمی شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تلاش مجلس و دولت باید برای نوشتن بودجه ای عملیاتی به کار بسته شود. مجلس نیز نباید تکالیفی را بر دوش دولت بگذارد که منابعی برای آن وجود ندارد. از جهتی نیز نباید منابع از جیب مردم برداشته شود، ما نباید کاری کنیم که برای تامین منابع بودجه فشار بر مردم افزایش یابد.

آصفری در پایان تاکید کرد: باید متناسب با منابع موجود، مصارف بودجه دیده شود در این صورت هم از ناترازی بودجه جلوگیری می‌شود هم توقعات بی جهت در جامعه ایجاد نخواهد شد که در ادامه بستر بی اعتمادی مردم به کارگزاران خود را فراهم کند.

روز گذشته، ۱۴ آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد و قرار است از هقته آینده کار بررسی لایحه در مجلس آغاز شود.

نظر شما