شناسهٔ خبر: 182225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مکان بهره‌گیری از زور علیه رژیم صهیونیستی براساس فصل هفتم منشور ملل متحد کاملا مهیاست

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امکان بهره‌گیری از زور برای اینکه رژیم صهیونیستی سر جای خود بنشیند براساس فصل هفتم منشور ملل متحد کاملا مهیاست.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حملات مجدد رژیم صهیونیستی به غزه گفت: سازمان ملل در جنگ غزه رسالت ذاتی خود که حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و الزام همه طرف‌های مخاصمه به رعایت پروتکل‌ها و قرارادهای چهارگانه ژنو و مفاد تکمیلی آن است، ناموفق بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جهان متوجه شده است که نه دبیرکل سازمان ملل و نه بخش‌های مختلف آن نتوانسته‌اند متناسب با نیازهایی که در غزه احساس می‌شد مقررات بین‌المللی را عملیاتی کنند و همین امر یک نقطه ضعف بسیار جدی برای سازمان ملل شناخته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی مقررات بین‌المللی در همه زمینه‌ها اعم از نسل‌کشی، جنایات جنگی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه و بسیاری از موارد دیگر را در بالاترین سطح نقض کرده است.

مقتدایی اظهار کرد: صهیونیست‌ها حتی اماکن دارای مصونیت ازجمله بیمارستان‌ها را ویران کردند. این امر نشان می‌دهد به هیچ قاعده‌ای پایبند نیستند و نه اخلاق برای آن‌ها مهم است و نه حقوق بین‌الملل و نه حقوق بشردوستانه بین‌المللی که ناظر به مخاصمات بین‌المللی است البته با نقض این موارد هیچ دستاوردی هم نداشته‌اند بلکه تنفر شدید افکار عمومی از رژیم صهیونیستی حاصل اقدامات آن‌ها بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جلسات و پیگیری‌های و مکاتبات متعدد حتی مکاتبات با سازمان ملل پیگیر این موضوع بوده‌اند، اما واقعیت این است که با نقض آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی بار دیگر خسارت جهانی در تحقق نیافتن رویکردهای حقوق بشری و حقوق بین‌الملل قابل مشاهده است و این امری است که عملا ظرفیت سیاسی را به پایان برده است و از اینجا به بعد امکان بهره‌گیری از زور برای اینکه رژیم صهیونیستی سر جای خود بنشیند براساس فصل هفتم منشور ملل متحد کاملا مهیاست، اما این تصمیم جدی را سازمان ملل باید بگیرد؛ سازمانی که تحت نفوذ آمریکا به ضعف گراییده است.

نظر شما