شناسهٔ خبر: 182189 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

حسینی: لایحه بودجه ۱۴۰۳ سه شنبه تقدیم مجلس می‌شود

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور روز سه شنبه لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را تقدیم مجلس می‌کند.

به گزارش «نماینده»، سید محمد حسینی تصریح کرد: سه‌شنبه هفته گذشته دولت آمادگی تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس جمهور را به مجلس داشت اما به دلیل اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم هنوز به اتمام نرسیده بود، قرار شد تقدیم بودجه با تاخیر انجام شود.

وی با اشاره به تعطیلی جلسات علنی هفته جاری مجلس، افزود: رئیس جمهور روز سه شنبه هفته آینده ضمن تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مجلس، ویژگی های این سند مالی را نیز برای نمایندگان تشریح خواهد کرد.

وی گفت: موضوع تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اقدامات زیرساختی اولویت خاصی در لایحه بودجه سال آینده دارد، همچنین بر تنظیم واقع بینانه منابع و مصارف برای عدم مواجهه با کسری بودجه تاکید شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: لایحه بودجه سال آینده، اولین بودجه بعد از تصویب برنامه هفتم است که باید یک پنجم اهداف کمی و کیفی این برنامه پنج‌ساله را تحقق بخشد.

وی همچنین با اشاره به نشست مشترک سالانه مجلس و دولت به مناسبت روز مجلس، گفت: تعدادی از اعضای دولت همچون سالهای گذشته رئیس جمهور را برای تقدیم لایحه بودجه همراهی خواهند کرد اما ممکن است با توجه به روال هرساله، روز سه شنبه تمامی اعضای دولت به مناسبت روز مجلس همزمان با ارائه لایحه بودجه در صحن حضور یابند؛ البته این موضوع هنوز نهایی نشده است ولی دولت آمادگی برگزاری این نشست مشترک را دارد.

نظر شما