شناسهٔ خبر: 182179 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجالس آسیایی بحران غزه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

زاهدی رئیس هیئت پارلمانی کشورمان در مجمع مجالس آسیایی تاکید کرد:APA، موضوع فلسطین و بحران غزه را در اولویت برنامه های این مجمع قرار داده و در پیگیری جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در محاکم بین المللی از هیچ تلاشی فرو گذار نکند.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در اولین روز از نشست شورای اجرایی این مجمع که به میزبانی ترکیه در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی پرداخت.

محمدمهدی زاهدی، رئیس هیئت پارلمانی کشورمان در مجمع مجالس آسیایی ضمن قدردانی از ریاست پارلمان ترکیه در طول سال‌های گذشته در APA، بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقاء جایگاه و افزایش کارآمدی این مجمع تاکید کرد.

وی با اشاره به موضوع تعیین ریاست دوره ای برای سالهای ۲۰۲۴-۲۰۲۵، تاکید کرد: ضروری است که‌ رئیس آینده APA، موضوع فلسطین و بحران غزه را در اولویت برنامه های این مجمع قرار داده و در پیگیری جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در محاکم بین المللی از هیچ تلاشی فرو گذار نکند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان روسای هیئت های پارلمانی شرکت کننده در این نشست و محوریت نسل کُشی صورت گرفته در فلسطین به ویژه زنان و کودکان در غزه توسط رژیم سفاک صهیونیستی، آن را نقطه مشترکی میان کشورهای عضو این مجمع در جهت پیگیری موضوعات اولویت دار در این سازمان بین المللی بیان کرد.

رئیس گروه پارلمانی کشورمان در APA، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را جنایات علیه بشریت خواند و تصریح کرد: در این شرایط اگر کشوری به رغم مشاهده این فجایع، همچنان در محکومیت نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی دچار تردید است، باید در منظومه فکری و اعتقادی خود تردید جدی نماید.

وی در ادامه افزود: با وجود حمایت های همه جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی از رژیم خونخوار صهیونیستی که مانع اصلی بر سر راه پاسخگو کردن این رژیم در محاکم بین المللی است، نباید دچار بی عملی شد و لازم است به طور ویژه از همه ابزارهای بین المللی اعم از قضائی و کیفری و حقوق بشری برای تبیین ابعاد وحشتناک جنایات ارتکابی به منظور تعقیب و مجازات سران و جنایتکاران رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

زاهدی در پایان سخنان خود، با اشاره به پیشنهادات کشورمان در نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در بغداد، در راستای انجام اقدامات عملی و موثر برای حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین، همچنان بر تلاش هماهنگ کشورهای آسیایی در جهت توقف فوری جنایات جنگی و کشتار گسترده غیرنظامیان در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نظر شما