شناسهٔ خبر: 182175 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت رکورد جدید تولید روزانه میلگرد کارخانه فولاد خراسان

در این مقاله به بررسی افزایش تولید روزانه میلگرد فولاد خراسان با مقطع 25 میلی ‌متر به میزان 36 تن پرداخته ایم و تاثیر آن بر بازار میلگرد را مورد بررسی قرار داده ایم.

ثبت رکورد جدید تولید روزانه میلگرد کارخانه فولاد خراسان

میلگرد نیشابور

حجم زیادی از میلگرد موردنیاز کشور توسط شرکت فولاد خراسان تامین می‌شود. این شرکت که به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی در شرق کشور شناخته می‌شود، رکورد تولید روزانه میلگرد خود را بهبود بخشیده است. بنابراین، شاهد جابه‌جایی رکورد تولید روزانه میلگرد فولاد خراسان هستیم که این موضوع بر روند کلی بازار تاثیر خواهد گذاشت. با توجه به این رکورد جدید، خرید میلگرد از کارخانه فولاد خراسان، گزینه مناسبی برای فعالان حوزه ساختمان و عمران است. از طرفی، قیمت لحظه ای میلگرد تحت‌تاثیر عواملی نظیر میزان تولید و عرضه آن قرار دارد و هرگونه کاهش یا افزایش تولید بر آن اثر می‌گذارد. در این راستا، ثبت رکورد جدید تولید روزانه میلگرد کارخانه فولاد خراسان و تاثیرات آن را بررسی کرده‌ایم.

افزایش تولید روزانه میلگرد فولاد خراسان با مقطع 25 میلی ‌متر به میزان 36 تن

واحد نورد کارخانه فولاد خراسان چند هفته پیش خبر از شکستن رکورد تولید روزانه میلگرد مقطع 25 میلی‌متر خود داد؛ با این حال، این رکورد مجدد تکرار شده است و حجم تولید آن تا 36 تن افزایش یافته است. طبق گفته‌های روابط عمومی کارخانه فولاد خراسان، رکورد قبلی متعلق به میلگرد با مقطع 20 میلی‌متر بود و رکورد جدید نیز به نام میلگرد با مقطع 25 میلی‌متر ثبت شده است. اکنون، ظرفیت تولید میلگردهای مقطع 25 میلی‌متر به حدود دو هزار و 467 تن رسیده که معادل 36 تن ارتقا یافته است. این رشد تولید قطعا به نفع شرکت فولاد خراسان است و یک موفقیت بزرگ برای این برند فولادی محسوب می‌شود.

فرشید فضیلتی معاون بهره‌برداری مجموعه فولاد خراسان اعلام کردند: شکستن رکورد تولید میلگرد به دلیل حمایت‌های مدیریت عالی مجموعه، وجود انگیزه، توانایی‌ و متعهد بودن پرسنل، حمایت مناسب و تهیه ملزومات موردنیاز تولید حاصل شده است. همچنین، ایشان اظهار داشتند: آخرین رکورد ثبت‌شده از میلگردهای مقطع 25 میلی‌متر مربوط به شهریور ماه سال 1393 است که ظرفیت تولید آن به محدوده دو هزار و 421 تن رسیده بود. علاوه بر این، معاون بهره‌برداری شرکت به وضعیت مناسب تامین مواد اولیه و ملزومات تولید و از سوی دیگر، انگیزه بالای منابع انسانی اشاره داشتند و ابراز امیدواری کردند که شرایط موجود همچنان ادامه‌دار باشد و ظرفیت تولید باز هم افزایش یابد.

بررسی علل افزایش تولید میلگرد کارخانه فولاد خراسان

کارخانه فولاد خراسان مانند بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به دلیل اعمال تحریم بر صنعت فولاد ایران با مشکلات زیادی مواجه شد و روند اجرایی طرح‌های توسعه‌بخش آن به کندی پیش می‌رفت؛ اما با اتخاذ تدابیر لازم و تلاش برای راه‌اندازی پروژه‌های احیای مستقیم و گندله‌سازی وضعیت تولید شرکت بهتر از قبل شد. به عبارتی، شرکت فولاد خراسان پتانسیل بالایی جهت افزایش تولید میلگرد خود دارد که از آخرین تکنولوژی های تولید میگرد بهره می گیرد و با فراهم کردن شرایط لازم هرچند وقت یک‌بار ظرفیت تولیدش را بهبود می‌بخشد. بنابراین، اقدامات اجرایی شرکت جهت ثبت رکوردهای جدید تولید مثمرثمر واقع شده است. درضمن، شکست رکوردهای قبلی و افزایش مجدد تناژ تولیدی میلگردها نیز در آینده دور از انتظار نخواهد بود.

ثبت رکورد جدید تولید روزانه میلگرد کارخانه فولاد خراسان

میلگرد فولاد خراسان

تاثیر افزایش تولید میلگرد نیشابور بر بازار میلگرد

افزایش تولید میلگرد نیشابور به نوبه خود باعث کاهش قیمت آن در بازار نمی‌شود؛ زیرا عوامل دیگری نیز بر روند قیمت‌گذاری‌اش نقش دارند. با این حال، تولید و عرضه بیشتر میلگردهای نیشابور به تامین همه‌جانبه بازار فولاد کشور کمک می‌کند. معمولا، تقاضای میلگرد در فصول گرم سال بیشتر می‌شود و ساخت‌وسازها در این بازه زمانی رونق پیدا می‌کنند؛ بنابراین، عرضه میلگرد در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا پروژه‌های ساختمانی و صنعتی خود را بدون مشکل کمبود مصالح تکمیل کنند. به‌طورکلی، بازار میلگرد ایران با مشکلات متعددی روبرو است؛ اما با این وجود، میزان میلگردهای تولیدی موجود پاسخگوی نیاز بازار داخلی است و حتی درصدی از آن به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

چالش های پیش روی افزایش تولید میلگرد در بازار ایران

برای افزایش تولید میلگرد به منابع فنی و مالی قوی نیاز است و این محصول رابطه مستقیمی با شاخص‌های اقتصادی دارد. این شاخص‌ که شامل نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی می‌شود در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و از سوی دیگر، کمبود منابع انرژی به تولیدکنندگان جهت افزایش تولید میلگرد فشار آورده است. با این حال، برخی تولیدکنندگان میلگرد مانند شرکت فولاد خراسان با تلاش‌های فراوان موفق شده‌اند، ظرفیت تولید خود را ارتقا بخشند. با وجود تولید بیشتر میلگرد نیز گاهی بازار مسکن وارد رکود می‌شود و محصولات به فروش موردنظر تولیدکننده نمی‌رسند. بنابراین، افزایش تولید میلگرد در بازار ایران با چالش‌های متعددی مواجه است. البته شرایط موجود با بهبود شرایط اقتصادی و رفع رکود مسکن قطعا بهتر خواهد شد.

نظر شما