شناسهٔ خبر: 182167 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شهریاری: چرا باید پنج کشور در شورای امنیت برای دنیا تصمیم‌گیری کنند

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اسرائیل غاصب به بیمارستان‌ها و بیماران و نوزدان رحم نمی‌کند، گفت: سوال این است که چرا باید پنج کشور در شورای امنیت برای دنیا تصمیم‌گیری کنند که نتیجه آن هم چنین اتفاقاتی است.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری با اشاره به بمباران بیمارستان‌ها در غزه اظهار کرد: از رژیم کودک‌کشی که به زنان هم رحم نمی‌کند انتظار نمی‌رود که به بقیه اقشار توجه کرده و طبق قوانین و اصول بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان‌های جهانی عمل کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اسرائیل غاصب حتی به بیمارستان‌ها هم رحم نکرده و آنها را بمباران می‌کند و عملا توجهی به پزشکان، پرستاران و کادر درمان ندارد و آنها را به شهادت می‌رساند. در این بین تعجب ما از سازمان‌های حقوق بشری است که برای چیزهای جزئی قطعنامه می‌نویسند اما اکنون چشم خود را بر روی همه جنایات می‌بندند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی باید بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران و کادر درمان در زمان جنگ مصون باشند اما این اتفاق در غزه رخ نداد البته که وقتی آمریکا حق وتو دارد توقعی جز این هم نمی‌رود. اساسا سوال این است که چرا باید پنج کشور در شورای امنیت برای دنیا تصمیم‌گیری کنند که نتیجه آن هم چنین اتفاقاتی است.

نظر شما